FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har designat en en sida plats för en personlig hund tränare .. Jag letade efter en responsive layout så jag använde Twitter bootstrap för första gången. Inte dåligt men jag slutade med för mycket onödiga CSS-kod ... Finns det en lösning för att bli av oanvänd CSS?
En problem med hemsidan är att det inte finns så mkt innehål och jobba med så för mig det största problemet med hemsidan är att den ser tomt ut typ.. Låt mig veta hur jag kan förbättra det och vad du tycker om den genom att lämna några konstruktiva feedback. Venturas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Här kan du ju välja precis de delar av Bootstrap du vill ha. Gäller såväl CSS som JS.
http://twitter.github.com/bootstrap/customize.html Ändra "Enskildträning" => "Enskild träning" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja jag vet jag har gjort det men ändå det slutade med ganska mkt oanvända...Tack!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker att det ser ut som om det är två delar dvs att den vita plattan med ”Enskildträning” är ditslängd. Försök att få den att harmonisera med resten
Öka gärna storleken på texten i den första delen (gul bakgrund) nu är den knappt läsbar. Länka! Nu ser det ut som om Felicia är en solitär - länka t ex till BusigaHunden och Hundharmoni Texten bör ses över. Variation: Det första stycket har 6 meningar varav 5 börjar med ”Jag” - det blir tjatigt. Skriv ihop t ex chihuahua/papillon tik, och skriv isär: inte enbart Enskildträning utan även blandannat ”Om mig” ska det heta - initialversal på varje ord har vi inte i svenska språket (gäller även ”Utbildad Hundinstruktör”. Men varför kalla det ”Om mig”? är det inte bättre med t ex ”Felicia Jönsson - en välutbildad hundinstruktör” eller något annat som säger något. Tänk även på att det är en rubrik och indexeras som sådan. Försök få bilder på henne i bildspelet där hon framstår som ”kapabel” t ex genom att visa henne i olika utbildningssituationer. Sidan känns ung - inget fel i det - men jag tror att ev kursdeltagare behöver få försäkran om att hon har tillräckligt med erfarenhet. Jag tor att folk behöver en hint om att man ska klicka på "Anmäl dig nu!" för att formuläret ska bli synligt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Generellt så tycker jag att du har för hög width på din wrapper.
Bra val utav färger etc. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
- Wrapper = max width borde vara på ca 960px - Ventura eller Venturas? Finns två varienater på sidan - Olika font-size överallt, rubriker borde vara av samma font size(Förutom Välkommen h1an) - Jag förstod varför knappen till anmälan var så lång när jag tryckte på den, men footer består av knappar vilket är vilseledande? Kanske kan lägga in länkar isåfall 1)mailto: 2)callto: 3)- - Jag skulle nog ta bort strecket framför ikonerna och citaten Läskig hund på header bilden! Annars lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Why? 1170 känns snarare som absolut minsta bredd för en ny site byggd på responsive design i min mening. Den blir ändå 960 om webbläsaren går ner under 1200px i bredd, så ser inte alls någon som helst motivering för att ha maxad vid 960 tbh.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack så mkt för feedbacken glömde svara sorry! men har inte hunnit jobba med projektet bara..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Usch! Headern hade jag bytat ut direkt. Den hunden ser inte inbjudande ut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med, hunden ser ilsken, alternativt lite halvt galen ut
![]() ![]() Annars tycker jag färgvalet är behagligt och trivsamt.
![]() |
Svara |
|
|