FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samtidigt är väl nackdelen att du inte köper en reserverad kapacitet tjänst utan shared / best effort |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att Binero är snåla och drar in för många kunder på för få servrar tror jag inte stämmer, har som konkurrent inte full insyn, men kan inte se sådana tendenser. Men vi liksom Binero har en mer komplicerad och svår miljö där mycket kan gå fel och där saker mer än vanligt behöver relativt lång inkörningstid, det är helt enkelt saker man måste räkna med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad kan det annars vara?
Jag reagerar så starkt för att jag egentligen gillar dem. Har haft B i flera år utan problem men det senaste året har varit lite för mycket strul för min smak. Varannan vecka är det något som händer. Antingen extrema laddningstider eller så är sidorna helt släckta. Det handlar inte om så avancerade sidor, wp med begränsad trafik så jag sluta gnälla nu. Sorry om jag överreagerade grabbar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan av egen erfarenhet säg att egen miljö suger om man inte har kompetensen som krävs. Provade egen server i ett år, hade en serveradmin jag betalde för att sköta den. Men så fort något ballade ur så gällde de att få tag på honom. Brukade ta några svettiga timmar innan allt var tillbaka uppe igen. Serveradminen jobbade alltså inte för hostingföretaget. Även om det strular till sig ibland så är det skönt att kunna sova om nätterna och veta att Binero får ett larm om det failar och inte jag
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ni som upplevt problem med binero nu i slutet av augusti.
Är det bineros gamla plattform eller binero2.0 ni ligger på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Nykomling
|
Måttligt imponerad också. Virtualisering i all ära, men att utveckla på deras servers är inte kul. Det tar 2 omladdningar innan en ändring syns, alltid. =allt tar dubbelt så lång tid när man utvecklar... mylittleadmin är förvisso inte deras verktyg, men det hanterar hur som helst inte internationella tecken korrekt. Efter import av data fick jag skriva ett script som konverterade mylittleadmins felaktigt importerade data.
Jag tror iofs inte att andra webbhotell egentligen är speciellt mycket bättre, jag är nog helt enkelt bara bortskämd av att ha full koll på vad jag gör, dvs ha kontroll över miljön. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|