FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, har en fundering vilka obligatoriska kostnader som uppstår när man skall starta / driva ett AB?
Jag menar då utöver det kapital på minst 50.000kr som behövs. Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Engångskostnad på ca 1900 i registeringsavgifter hos Bolagsverket. Kostnaden för bankkonto och kort ca 650-1200 kr/år beroede på bank. Kostnad för Internetdomän, webbhotell, egen dator, bokföringsprogram och lämplig bokföringsbok. Visitkort och namnskylt/brevlåda.
Väljer du att inte a revisor så är det i princip de kostnader man inte kan undvika, i övrigt är det portokostnader för att skicka fysiska brev till myndigheter. Man bör nog ha ca 70 000 kr i reda pengar innan man startar om man ska köpa dessa saker men göra allt jobb själv. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-08-15 klockan 02:30 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|