FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
chrome på pc är så jävla kass på rendering av teckensnitt, men kör den ändå i brist på bättre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Chrome är bättre numera enligt mig.
Firefox är långsammare och kraschar märkligt nog ett par ggr per vecka för mig. Chrome däremot är snabbare och stabilare. De flesta plugins finns ju även numera till Chrome. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med övriga om fördelarna med Chrome, plus att den finns till Android så allt är synkar och klart i molnet för de saker mobilvarianten stödjer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Firefox kraschade överdrivet mycket för mig vid någon version. Sen dess har jag bara kört Chrome och kommer nog aldrig byta tillbaka. Tycker allt fungerar bättre i Chrome!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
På skräpdatorer brukar jag också köra Chrome för att bara surfa, däremot på en normal dator tycker jag Firefox är mycket smidigare till utveckling. Chrome har en del irriterande cache-problem, annars är den nog nummer ett för icke-utvecklare.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Chrome alla dagar i veckan. Andra WebKit-baserade läsare (som Safari) kan funka i som ersättare. FF tycker jag är seg (långsam) och den laddar konstigt. Nästan hellre att jag kör IE, men det är väl en smaksak.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder Opera för webbsurf och jag tycker det är den klart bästa webbläsaren så länge man inte är beroende av massa tillägg. Opera har en flikhantering som är överlägsen alla andra. Det är riktigt snabb, det finns snygga previews och framför allt (för min del) tabordningen(detta tycker jag är en dealbreaker med chrome, när jag öppnar en tab vill jag att den ska hamna bredvid den aktiva(det gör att man får en mycket mer logisk ordning av tabbarna vilket gör det enklare att hålla koll) och när jag Ctrl + tabbar så ska den rotera tabbarna i den ordningen de varit aktiva, dvs den tabb som senast varit aktiv är först, inte från vänster till höger oavsett!). Opera har också det bästa gränssnittet och mest möjligheter till anpassning av det samma.
Utöver det är Opera riktigt snabbt och har många smarta funktioner. Utvecklarverktygen är dock ingen höjdare i opera så då använder jag främst chrome och ibland firebug. Det gäller även när jag behöver använda vissa plugins. Både Opera och chrome är alltid igång för mig så det är inga problem att växla. Det är dessutom skönt att kunna separera utvecklingen med surfen. Jag kan i alla fall varmt rekommendera Opera. Testa det och ge det en ärlig chans! Senast redigerad av pelmered den 2012-08-09 klockan 23:31 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ge Opera ett par dagar till en vecka så lovar jag att många av er är fast. Det tar alltid lite tid innan man vänjer sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag använder också Opera (sedan 2005) som min primära webbläsare vilket inte borde vara någon överraskning med tanke på min avatar.
Alla de s.k. alternativa webbläsarna är bra men på lite olika sätt. Opera har precis som andra webbläsare sina brister. Om man är sugen på att byta webbläsare är det bäst att testa lite olika varianter i t.ex. 1 vecka och se vad du fastnar för eller stör dig på. Onyanserade svar som man kan se här är det sällan värt att lyssna på, även om de vill få en att tro annat. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|