FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det du kan göra är att koppla exempelvis [email protected] till dittnamn@ditt-köpta-domännamn.se utan att behöva betala för en webbmail-tjänst. Ett domännamn kostar ju inte särskilt många kronor idag.
Du kan då givetvis i Gmail ställa in att den adress som syns när du skickar är @ditt-köpta-domännamn.se. De flesta webbhotell erbjuder nog detta skulle jag tippa på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan också koppla domännamnet direkt till Google apps, det enda du behöver göra är att koppla cname mot Google. Kostnaden blir då endast domännamnskostnaden (upp till ett visst antal användare givetvis).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Google Apps går att testa gratis (och är gratis, om du väljer deras minsta paket):
http://www.google.com/enterprise/app...s/pricing.html Jag har inte aktiverat ett Google Apps konto på ett tag, och de kanske har förbättrat sin wizard sedan sist, men vad du vill göra är att ställa in ett gäng MX-records (http://support.google.com/a/bin/answ...n&answer=33915) i DNS-kontrollpanelen hos din registrar (typ, Binero eller Loopia, mfl). Maila din registrar om du inte riktigt förstår hur du ska göra. De har antagligen gjort samma grej ett hundratal gånger redan.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har för mig att Citynetwork erbjuder webbmail till sina domän kunder.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan t.ex ta one.coms minsta paket a 12 sek i månaden + domänkostnad. De har obegränsat antal mailkonto. Finns säkert fler alternativ.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ett av de bästa alternativen är Google Apps. Väljer du deras gratispaket kan du skapa upp till 10 konton, men det går att sätta upp obegränsat med "grupper" = mailforward som du kan peka till andra e-postadresser.
Förutom att få ett av de bästa webbmailgränssnitten kan du använda både POP3 och IMAP. På köpet får du också kalender, drive och ett gäng andra tjänster - vill man inte ha dem kan man avaktivera dessa i admin-inställningarna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|