FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
jag undrar vilken memory limit era webbhotell har satt för sina kunder (både privat och företag)? one.com har 32MB. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Kollade nyss på One.com och jag har memory limit 64 MB. Det var 32 MB tidigare dock.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett 5 GB konto, men har varit kund hos One.com i drygt 9 år och kanske det gör att man får mer minne.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tveksamt, har själv varit medlem sedan b-one tiden många år sedan... får ta kontakt med de och se hur det kommer sig.
EDIT: Enligt one.com support så har man 64MB eller 80MB om man ber de flytta domänen till de nya servrarna. Jag kan se att några av mina kunder har 80MB (5GB konto). Anyhow, några svenska webbhotell? Vad ligger memory limit på loopia, binero med flera? Senast redigerad av jayzee den 2012-07-22 klockan 18:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
På http://www.webhosting-performance.com listar vi webbhotellens prestanda och även php memory_limit per maskinbasis. Exempel one.coms maskin web01-03: http://www.webhosting-performance.co...machine_id=266
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
256 MB hos oss på City Network...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Det viktigaste är om webbhotellet tillåter användaren att höja RAM gränsen. Detta gör man med ini_set('memory_limit', '...') men det är inte alla som tillåter.
Själv föredrar jag en mindre RAM förinställt på delade webbhotell t ex 32 MB. Ett php skript använder som grund bara nån Megabyte. Om andra kunders dåliga kod hänger sig på servern så behöver de på så vis inte käka upp all RAM för andra användare. Har jag ett bildomsamplingsskript så kan jag t ex i detta begära mer ram genom att direkt i skriptet koda ini_set('memory_limit', '256M');. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Oderland kör 256 MB också.
![]() |
![]() |