FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Kollar man i html-koden så ser det här inte helt friskt ut...
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Förresten, sånt här kan ofta bero på nån form av loggning där det görs en DNS-uppslagning på servern för att se besökarens ip-namn. Är det nån av dina pluggar som slår upp?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Första steget är att avaktivera *alla* plugins du kör i Wordpress och se om det ändrar något. Om sidan laddar snabbt efter att alla plugins är avaktiverade så får du aktivera dem en och en tills du upptäcker vilken som är ansvarig för segheten.
I annat fall kan jag bara instämma med det @alipang skriver. Det kan vara en form av DNS timeout. Jag hade detta problemet en gång när jag anslöt till en MySQL server över VPN. MySQL servern försökte göra en uppslagning på IP numret (10.*.*.*) men misslyckades varje gång. Detta ledde till att varje anslutning hängde sig i exakt 5s innan ett svar retunerades från servern. Avaktivering av DNS uppslag i MySQL löste detta problemet. Noterar att dina statiska filer laddar snabbt så det är helt klart något som rör det dynamiska med sajten som PHP eller MySQL. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag det låter vettigt som ni säger, hur gör man för att avaktivera DNS uppslag i MySQL?
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
För att säga till MySQL att inte göra Reverse DNS uppslag på anslutande klienter så lägger du till:
skip-name-resolve i din my.cnf fil. (http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/...p-name-resolve) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
kan man komma åt denna fil via en delad host som citynetwork och isof hur gör man, är helt grön på allt som har med databaser att göra..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jasså du kör via shared hosting. Då känns det ganska osannolikt att de skulle ha detta problemet i sin miljö.
Har du testat att avaktivera alla Plugins i Wordpress? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kollade din sida igen, jag får inte längre en fördröjning när jag laddar den. Kanske CityNetwork hade temporära prestandaproblem i sin databas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
En fråga, vad är det som gör att plugins segar ner wordpress-installationer är det PHPn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Varje plugin som du aktiverar innebär en ökad belastning på databasen och ökad filaccess. Nu säger jag inte att du inte skall använda plugins, för sanningen är att Plugins inte brukar ge några problem. Men det kan finnas några dåliga som ställer till det. Du kan installera denna Pluginen för att undersöka vilka andra Plugins tar upp resurser: http://wordpress.org/extend/plugins/p3-profiler/ Jag har även fått mycket bra resultat genom att cacha sidorna Wordpress genererar genom att installera W3 Total Cache: http://wordpress.org/extend/plugins/w3-total-cache/ Hoppas detta hjälper dig på vägen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|