FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Funderar på att byta webbhotell för ett tag och undrar om någon har använt sig utav surftown? Isåfall vad är bra och vad är dåligt? Ge gärna tips på andra webbhotell.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dom har tidigare haft översvämning i sin datahall.
Jag vet inte om dom är bra men ser man ur det perspektivet att de kan regna mycket i danmark så kan det ju uppstå problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
I början (ca 3år sedan) strulade de väldigt mycket för oss och vår supporterklubb, men de senaste 2 åren har de snurrat på bra. Både nertid och laddningstider upplevs som bättre så vi kan inte klaga längre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gå inte på deras snack bara om fri trafik... planerar du tex att driva ett forum eller liknande kommer de stänga ner dig rätt fort PGA för mkt sidvisningar.. det är min erfarenhet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
aah my mistake... fri trafik erbjudande var nog 5-6 år sen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Håller med dig, de har lyft sig en hel del och har medvetet gått från att vara ett ganska mediokert budgethotell á la One.com till ett rätt hyfsat webbhotell. Sen har de emellertid höga domänpriser utan att ha något särskilt bra system för domänerna. Irriterande med dubbelinloggning till kp och support men det är de inte ensamma om tyvärr. De flesta webbhotell utom Loopia har lyckats få till ganska röriga webbplatser och system under de senaste åren. Värst är kanske Crystone som kör en rad olika kontrollpaneler.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inget speciellt att klaga på surftown faktiskt, efter översvämningen för nått år sen tror ja de speglar servrarna ordentligt nu iaf. Tycker faktiskt deras kontrollpanel är helt ok också. Men det beror ju heeelt och hållet på vad man vill ha och behöver, det är jumi den änden man för börja.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Min erfarenhet av Surftown är att det är omständligt.
Förstår mig inte på företag som tvingar sina kunder att ange sitt kundnummer i ringslingan för att ens komma fram till supporten. Hade ett fall där en kund hade glömt bort sitt lösenord till mejlen och behövde få tillbaka det. Kunden ringer till supporten men kommer inte fram, för kunden har ingen aning om vad dom har för kundnummer där. Och för att få tag i kundnumret så måste man logga in på kontrollpanelen, vilket kunden naturligtvis inte kunde inloggningen till heller. Så fick mejla deras support och be dom ringa upp kunden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker Surftown har Nordens sämsta prestanda. Detta är min egen uppfattning. www.webhosting-performance.com listar inte alla maskinerna men de två som finns listade där ligger ganska dåligt till: http://www.webhosting-performance.co...provider_id=10
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag själv skulle rekommendera manufrog.se för mindre sidor.
Kan bara jämföra med one.com och allt är bättre hos manufrog (cpanel, cron jobs, flera domäner, bättre verktyg, mer kontroll) förutom ftp:n. Ftp:n är rätt långsam hos manufrog (USA server), men tror att den är snabbare om man väljer ett UK paket. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|