FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, fick en faktura från snapback där priserna står i EUR, loggade in på bankens sida och hittar ingen "valuta" val, frågan är hur jag betalar den då det står i EUR?
Funderar på om svaret till frågan är att googla fram vad euro kostnaden blir i SEK och betala in den kostnadeN? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vid utlandsbetalning så kan du ju välja EUR och andra valutor, om dom har ett svenskt konto så låter det konstigt att dom skickar fakturor i EUR.
För har dom ett svensk konto så får dom ändå pengar i SEK, dom skulle kunna ha ett konto i EUR men rätt ovanligt i svenska banker. I utländska banker är det mer vanligt att man har flera konton i flera olika valutor. Brukar vanligtvis ha EUR & USD på mina utländska kontot men går välja till flera. Kan du inte betala i EUR får du betala i SEK, du kan ju få betala in mer om du får fel växelkurs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är en faktura från snapback.se, det knasiga är bara att valutan är i EUR och inte i SEK.
Jag har bankgiro och referens nummer, deras konto ligger på SEB i sverige. Förvirrande faktura må jag säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För de läskunniga med kanske gymnasiekompetens, samt multiplikationskunskaper, är det nog inte så svårt. Bara läsa vad som står på fakturan och räkna om till svenska kronor till den kursen de anger.
Exempel på vad som står på fakturan: Citat:
Hur svårt kan det vara? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är inte som att jorden går under om man frågar för att bekräfta med någon som kanske har samma fråga eller svar på frågan. Det handlar inte om svårt eller inte, vem som helst kan räkna ut hur mycket EUR kostnaderna är i SEK, jag ville bara vara säker på det jag gör innan jag gör något jag är osäker på. I övrigt, tack för svaren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Prova att kontakta snapback om de kan göra en faktura i sek åt dig istället.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Man lägger väl själva buden på domänerna i euro också på snapback!?
Så man får väl fakturan i samma valuta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Yepp, stämmer helt erebos.
|