FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
På vilket sätt skulle svaren på dessa uppenbart irrelevanta frågor göra dig klokare i vad InArchive sysslar med? Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-26 klockan 18:01 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Dina egna ord passar in ganska bra här ![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack, jag har vettiga kunder så det räcker och blir över. Men kanske Nikke Lindqvists kunder får sig en tankeställare... kan man hoppas i alla fall.
Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-27 klockan 01:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Bosse: Som du märker så råder det en del oenigheter gällande din kunskap och din profession. Oenigheter och frågor du kan kontrollera genom att ge deltagarna i tråden lite mer information om vem du är.
Hur det påverkar synsättet på inArchive är kanske mer invecklat än vad du vill tro. Delar du med dig av vem du är så finns det stora chanser att gensvaret på dina trådar blir positivt riktat än kritiskt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Varför skulle jag vara den enda i detta forum, tycker du, som redogör för min historia? Du själv t ex, vem är du? Nu är jag seriöst böjd att instämma i tartaranddesires tidigare inlägg. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
För att då försöka att återgå till vad det handlar om i denna tråd så är det kanske främst följande sju punkter;
1. InArchive begår immaterialrättsligt brott. 2. De sajter som kopieras skadas. 3. Ingen kopierad sajt tjänar något på att bli kopierad. 4. Ingen utanför sajtägarna har heller något att tjäna på de kopierade sajterna. 5. Även om det skulle finnas någon som skulle tjäna på att sajter kopieras är det högst sannolikt att ohyggligt många fler förlorar på det. 6. I fallet med InArchive är det enbart InArchive som tjänar på kopieringarna. 7. Det finns inget skäl för att inte be InArchive att ta bort det kopierade materialet eller att inte anmäla sajten till Google i det fall att InArchive ignorerar begäran om borttag av kopierad sajt! Ovanstående punkter ska då ses i perspektiv till bl a följande frågor som Nikke Lindqvist inte vill/vågar svara på när han tar InArchive och deras lagbrott i försvar och säger att han inte tycker att dylika lagbrott ska beivras på något sätt av någon; 1. Anser du att immaterialrättsliga brott inte är något att bry sig om? 2. Utifrån svaren som InArchive-organisationen givit och som jag redovisat kan man se hur InArchive ljuger sig blåa. Detta trodde jag var helt uppenbart för alla. Har du läst dessa lögnaktiga svar från InArchive och kan du se hur InArchive ljuger för att försöka ge sken av att vara ute i ärliga avsikter? 3. Är du införstådd med att InArchive inte kopierar sajter för att vara snälla, utan de gör detta enkom för personlig ekonomisk vinning när man lurar till sig besökare från andra sajter på detta rättsvidriga sätt? 4. Tror du att något enstaka test på enstaka sajter med enstaka sökord visar vilken effekt InArchives kopieringar har rent generellt? 5. Tror du att de negativa effekterna av InArchives kopieringar inte kommer att öka allteftersom det kopierade materialet ökar och organisationen bakom InArchive bearbetar/optimerar det kopierade materialet? 6. Förstår du att även de sajter som bara fått "en handfull" sidor kopierade även ligger direkt i riskzonen för att även få resten av sin sajt kopierad, och tycker du att det inte är något att bry sig om? 7. Hur motiverar du att sajtägare med kopierade sajter inte ska ska be att få sina sajter borttagna och, om så inte sker, anmäla InArchive till Google? 8. Vad tycker du att sajtägare som blivit utsatt för detta brott av InArchive-organisationen ska göra istället för det som jag rekommenderar? 9. Kan du se att någon sajtägare vinner på att få sin sajt kopierad, och i så fall på vilket sätt skulle det kunna vara en fördel för sajtägarna att InArchive norpar andras material... och besökare? Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-27 klockan 11:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||||||
|
||||||||||
Supermoderator
|
Jag kan passa på att svara själv vad jag anser om dina frågor.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Jag med många andra tycker inte bättre om InArchive än vad du gör men det är en väsentlig skillnad mellan att göra en polisanmälan och att ge sig ut på ett omfattande korståg mot en tämligen värdelös kopieringstjänst. De flesta av oss måste göra prioriteringar av tid och resurser. Sådär, nu tänker inte jag säga något ytterligare i den här tråden ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Medlem
|
2.
Citat:
![]() 3. Citat:
Det är väl uppenbart - alldeles särskilt av de svar InArchive ger, men som du säger dig inte vara intresserad av - att InArchive inte är en välgörehetsorganisation? Att kräva omöjliga bevis för något så självklart är väl kanske inte särskilt meningsfullt? 4. Citat:
Däremot är svaret på den fråga jag ställt relevant i sammanhanget. 5. Njae, det är ingen gissning. Det är en fråga till Nikke Lindqvist. En fråga som han av personliga skäl inte vill svara på. Citat:
Men då är en naturlig följdfråga ifall det uppenbara faktum att vi inte vet något om framtiden är skäl nog för att inte agera mot dem som bryter mot lagen och dessutom försöker sabotera för en stor del av ett lands webbplatser? Citat:
6. Ursprungligen postat av Bosse007 6. Förstår du att även de sajter som bara fått "en handfull" sidor kopierade även ligger direkt i riskzonen för att även få resten av sin sajt kopierad, och tycker du att det inte är något att bry sig om? Citat:
Självklart är det värt att lägga tid på att försöka hindra brottslighet av denna typ. Detta gör jag med information. Jag har svårt att förstå hur någon kan tycka att information inte är bra. Den som inte bryr sig behöver ju heller inte engagera sig i denna tråd. Kan det vara enklare? Citat:
7. Ursprungligen postat av Bosse007 7. Hur motiverar du att sajtägare med kopierade sajter inte ska ska be att få sina sajter borttagna och, om så inte sker, anmäla InArchive till Google? Citat:
Citat:
Vi vet inte om Google är medveten om problemet. Det tycks ju inte vara så eftersom det är så lätt att lura sökmotorerna. Om det skulle vara så att Google är medveten om problemet uppstår frågan varför de inte gjort något åt saken. När vi nu inte vet varken vad Google vet eller om de har för avsikt att skärpa sig, kanske det inte är helt fel att aktivera sig själv för att förhindra att fler InArchives poppar upp? Ursprungligen postat av Bosse007 9. Kan du se att någon sajtägare vinner på att få sin sajt kopierad, och i så fall på vilket sätt skulle det kunna vara en fördel för sajtägarna att InArchive norpar andras material... och besökare? Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Återstår att se om detta "korståg" (för att använda ett i denna tråd lätt slitet ord, myntat av Nikke Lindqvist) mot mig fortsätter. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Självutnämner man sig själv till expert så får man rimligtvis också presentera sig "på riktigt", det är en väsentlig skillnad. Åtskilliga personer här på forumet är för övrigt helt öppna med vilka de är genom de webbplatser och företag de representerar.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
![]() |
![]() |
Svara |