FAQ |
Kalender |
![]() |
#141 | ||||
|
|||||
Medlem
|
I ännu ett försök i raden vill jag upprepa lite av det väsentligaste som denna tråd egentligen skulle handlat om.
Vad det kanske främst handlar om är följande sju punkter; 1. InArchive begår immaterialrättsligt brott. 2. De sajter som kopieras skadas. 3. Ingen kopierad sajt tjänar något på att bli kopierad. 4. Ingen utanför sajtägarna har heller något att tjäna på de kopierade sajterna. 5. Även om det skulle finnas någon som skulle tjäna på att sajter kopieras är det högst sannolikt att ohyggligt många fler förlorar på det. 6. I fallet med InArchive är det enbart InArchive som tjänar på kopieringarna. 7. Det finns inget skäl för att inte be InArchive att ta bort det kopierade materialet eller att inte anmäla sajten till Google i det fall att InArchive ignorerar begäran om borttag av kopierad sajt! Ovanstående punkter ska då ses i perspektiv till bl a följande frågor som Nikke Lindqvist inte vill/vågar svara på när han tar InArchive och deras lagbrott i försvar och säger att han inte tycker att dylika lagbrott ska beivras på något sätt av någon; 1. Anser du att immaterialrättsliga brott inte är något att bry sig om? 2. Utifrån svaren som InArchive-organisationen givit och som jag redovisat kan man se hur InArchive ljuger sig blåa. Detta trodde jag var helt uppenbart för alla. Har du läst dessa lögnaktiga svar från InArchive och kan du se hur InArchive ljuger för att försöka ge sken av att vara ute i ärliga avsikter? 3. Är du införstådd med att InArchive inte kopierar sajter för att vara snälla, utan de gör detta enkom för personlig ekonomisk vinning när man lurar till sig besökare från andra sajter på detta rättsvidriga sätt? 4. Tror du att något enstaka test på enstaka sajter med enstaka sökord visar vilken effekt InArchives kopieringar har rent generellt? 5. Tror du att de negativa effekterna av InArchives kopieringar inte kommer att öka allteftersom det kopierade materialet ökar och organisationen bakom InArchive bearbetar/optimerar det kopierade materialet? 6. Förstår du att även de sajter som bara fått "en handfull" sidor kopierade även ligger direkt i riskzonen för att även få resten av sin sajt kopierad, och tycker du att det inte är något att bry sig om? 7. Hur motiverar du att sajtägare med kopierade sajter inte ska ska be att få sina sajter borttagna och, om så inte sker, anmäla InArchive till Google? 8. Vad tycker du att sajtägare som blivit utsatt för detta brott av InArchive-organisationen ska göra istället för det som jag rekommenderar? 9. Kan du se att någon sajtägare vinner på att få sin sajt kopierad, och i så fall på vilket sätt skulle det kunna vara en fördel för sajtägarna att InArchive norpar andras material... och besökare? Eftersom inlägg #64 drunknat i en mängd av irrelevanta kommentarer vill jag upprepa vad jag skrev där, i förhoppning att det är möjligt att hitta någon som är intresserad av att diskutera själva sakfrågan istället för att ägna sig åt den typ av trams som denna tråd fyllts upp av. Jag konstaterar att Nikke Lindqvist är av åsikten att ingen ska eller behöver göra något överhuvudtaget åt InArchives (eller liknande organisationers) brottsliga verksamhet. Nikke, du tycker inte man ska kritisera InArchive för sina lagbrott, du anser att man ska fortsätta låta InArchive sabotera för svenska webbplatser och du har inga argument för någonting du säger överhuvudtaget. Du kan inte bemöta sakliga argument på ett sakligt sätt utan måste hänvända dig till personangrepp och du vågar inte svara på en enda fråga som skulle kunna visa att dina åsikter inte är förenliga med verkligheten. Man kan bara konstatera att du befinner dig på en tråkigt låg nivå. Själv tycker jag inte personangrepp har med något att göra. Citat:
Förutom av allt annat som visar på att du har fel så visar de 170.000 besökarna/månad - i inledningsskedet av InArchives brottsliga bana - som landat på fel sajt att här kan det inte skada att stämma i bäcken. Citat:
Du hävdar att du inte har några åsikter om InArchive, men det är ju just vad du har. Och dessa åsikter överensstämmer inte med mina, enligt de fakta jag presenterat. Sedan får var och en använda sitt eget förnuft för att avgöra vem av oss som har rätt. Mina frågor till dig som du inte velat svara på ger kanske en bra indikation om detta? Citat:
Citat:
Jag värnar om andra i motsats till dig som anser att man inte ska göra något åt dem som på illegala vägar försöker sabotera hela länders webbplatser. Jag ägnar mig åt information. Sedan är var och en fri att göra vad den vill. Det finns t ex två vägar som jag föreslagit. Den som förstår sitt eget bästa lägger i alla fall ner några få minuter på detta enkla arbete. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.wn.se/showpost.php?p=20446004&postcount=111 http://www.wn.se/showpost.php?p=20446024&postcount=121 http://www.wn.se/showpost.php?p=20446044&postcount=131 http://www.wn.se/showpost.php?p=20446058&postcount=141 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Jag har varken sagt att InArchive gör stor skada eller att de gör liten skada. Jag har bara sagt det som är uppenbart för alla. Inarhive gör skada. Citat:
Mitt svar på din fråga blir JA, om du formulerat den på rätt sätt, dvs; Står skadan InArchive orsakat idag och kan orsaka i framtiden - tillsammans med InArchives eventuella efterföljare - i proportion till den tid du lagt ner på att skriva en webbsida om InArchive? Ja, som du kan konstatera så är det inte i direkt personligt intresse jag arbetat. Utan jag tänker på andra som inte besitter samma kompetens som jag. Men, återigen, som jag sagt så många gånger, tror du verkligen att InArchive-organisationen är de sista som någonsin kommer att försöka luras på detta sätt? Det gör i alla fall inte jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Bosse, du vinner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
![]() Om någon norpar min mobiltelefon och ringer till Jamaica, men sedan lämnar tillbaka nallen, har jag då inte blivit rånad? Om någon tar min plånbok, men behåller mina kontanter i plånboken har jag inte blivit rånad då? Om någon kopierar en sajts text för att tjäna pengar på denna text till sig själv så är det då inte en riktig beskrivning att säga att man blivit rånad? På vad man nu vill, besökare, pengar, tid, etc. Citat:
Om du tycker att jag slänger mig med dramatiska formuleringar "då och då", kan du inte ge i alla fall några exempel på detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bosse,
Du börjar ju den här tråden med att betona din expertis inom SEO och att man därför ska lyssna på dig. ”Jag är expert på sökmotoroptimering och jag kan lova att de flesta - eller alla - sajter som drabbats av denna hänsynslösa lettiska organisation har påverkats (eller kommer att påverkas beroende på att allt inte sker direkt).” Sedan börjar du argumentera mot Nikke Lindqvist om hur sökmotorer fungerar. Just då verkar det enligt dig vara relevant att diskutera SEO och att Nikke Lindqvist ska lyssna på dig eftersom du är ”expert på sökmotoroptimering”. Sedan blev det plötsligt helt irrelevant med din expertis när folk börjar ifrågasätta dig. Fast du glömmer att det var du som i början tog för givet att Nikke Lindqvist hade noll koll på SEO (och rent av läxade upp honom) och att han därför ska lita på dina ord. Nu när det framkommer att Nikke Lindqvist har koll på SEO så är det helt plötsligt irrelevant. när det tidigare var det som du trummade på. Poängen är ju att om du vill lyckas bättre med din vendetta så behöver du förbättra din trovärdighet. Säger Nikke Lindqvist, som bevisat genom åren att han vet vad han talar om när det gäller sökmotorer, att han inte är orolig över inArchive så tror jag på hans syn mer än någon som visar brister i sitt kunnande och inte heller kan ge belägg för sin påstådda expertis. Varför var det så viktigt i början att betona din expertis och att man därför bör förlita sig på dig men att när det visar sig att han som du argumenterar mot har kött på benen när det gäller sitt kunnande så blir det irrelevant? Eftersom din agenda verkar vara att få så många som möjligt att dela din syn så borde det ligga i ditt intresse att göra dig själv trovärdig. Inte först börja trumma på hur bra du är på SEO och att man därför ska lyssna på dig och sedan säga att det är irrelevant. Det känns extremt oseriöst. Men det är bara tips för dig ifall du vill uppfattas trovärdig och lyckas bättre med ditt korståg ![]() Jag skulle gärna vilja se lite statistik för dina påståenden (vilket du även lovade kw_wasabi), samt analys i SEO-termer för varför vi bör oroa oss för dem. Jag ser inget större hot med inArchive (men jag saknar givetvis din expertis inom sökmotoroptimering). Hur som helst, lycka till med ditt korståg! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj vilken tråd.
Bosse007: Jag tror alla håller med dig om att kopieringen av innehåll är olaglig. Däremot håller inte alla med om att Inarchive är ett stort hot. Min uppfattning är att de inte är ett stort hot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Medlem
|
SUN, kul att du registrerat dig bara för att ge dig in i denna tråd (eller om du nu bara skapat ett extra ID, för att du inte vågade skriva under ditt ordinarie ID). Synd bara att du inte kunde göra detta på ett sakligt och meningsfullt sätt.
Citat:
Citat:
Citat:
Du sällar dig alltså också till de andra här som inte kan skilja på mig och SEO? Citat:
Citat:
Citat:
Att jag är sökmotoroptimeringsexpert är bara så det är. Vill man inte tro detta så vad bryr jag mig om det? Tro inte på det om du inte vill, men du behöver inte skriva långa inlägg om ditt oväsentliga tyckande, som inte leder till något varken för trådens ämne eller för något annat. Citat:
Någon vendetta finns ju inte, som alla kan se som läst i alla fall några inlägg i denna tråd. Citat:
Sunt tänkande människor tror på den som har argumenten, dvs jag i detta fall, och inte på dem som inga argument har, dvs Nikke Lindqvist i detta fall. Jag kan inte styra vem som har sunt förnuft och vem som inte har detta. Citat:
Citat:
Vad är din agenda? Vad som ligger i mitt intresse avgör jag, och det är inget du behöver oroa dig över. Citat:
Citat:
Och denna tråd blir heller inte bättre av alla oväsentligheter du för fram. Kanske lite dålig fantasi att göra som andra och nyttja det ord som Nikke Lindqvist startade med i sitt försök att göra sig rolig på andras bekostnad, när Nikke Lindqvist så uppenbart saknade argument för sina felaktiga åsikter. Citat:
Det är du fri att tro. Det har du förmodligen rätt i. Kan du inte skriva ordet "korståg" några gånger till, det kanske är någon som missat det? ![]() Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-31 klockan 14:56 |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|