FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hejsan,
Har en databas med ca 1 miljon företag varav 600 000 är kompletta med telefonnummer, som jag tänkte se om det finns något intresse utav. De fält som finns med är b.la. * Firmatecknare * Telefonummer (till 600 000 av företagen) * Branch * Omsättning 2011 * Epost till ett fåtal * Firmanamn * Org. nr * Hemsidor till ett fåtal * Adress * Bolagsform * Firmabeskrivning osv.. Filen är en SQL fil, så ni behöver själva kunskap för att använda den. Kommer sälja databasen i 10 exemplar, den blir alltså inte exklusiv. Har svårt för att sätta ett pris på den, men då den i dagsläget är exklusiv behöver ni inte skicka några skambud. All kommunikation sker över PM. Tack |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har du rätten att sälja denan information vidare?
Mina uppgifter finns säkert med där och då vill jag ha betalt för den informationen. Jag har inte gett dig tillåtelse att sälja mina uppgifter vidare eller ens hantera dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är inte företagsuppgifter offentliga till en viss del? Jag tänker på hemsidor som 121...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilken site har du crawlat och har du fått tillåtelse att sälja deras information?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Däremot måste vi få veta varifrån uppgifterna kommer om vi ska veta vilka rättigheter vi har att sedan använda informationen.
![]() |
Svara |
|
|