FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag letar för närvarande efter ett nytt webbhotell då mitt nuvarande kräver att man mailar support och vänta på att de ska lägga upp cronjobs åt en. Finns det något riktigt bra alternativ idag?
Har även konton på ett mindre budget webbhotell, men de har mycket långsamma servrar som dessutom är placerade i US och UK, och de är helt enkelt för långsamma. (Hittade en liknande tråd från 2006 och kände att det är läge för ny tråd istället för bump, om admin inte håller med får ni väl slå samman trådarna eller nåt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Oderland har stöd för det...
De "flesta" webbhotell som använder sig av CPANEL har stödet inkluderat.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Misstänker att du har konto hos Binero
![]() Loopia, FS Data och Space2U har alla stöd för cron jobs.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för era svar! Stämmer mycket bra att det är Binero jag kör hos, har konto hos CN också, men de verkar inte ta emot cronjobs alls för närvarande så funderar på att avsluta mina konton hos båda dessa leverantörerna då många av mina planerade projekt som ligger i pipelinen nu de närmaste månaderna kommer kräva cronjobs.
Ska kika över era förslag på Oderland, Loopia, FS Data och Space2U. Har dessa några välkända svagheter? Vilket av dem skulle ni rekommendera först till en site med 5-10k unika per dag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Egna erfarenheter och åsikter som inte ska tas för absolut sanning:
Loopia - överlägset bästa kontrollpanelen och domänhanteraren, stabilt men normalt sett inget särskilt bra val om man prioriterar prestanda FS Data - usel kontrollpanel i jämförelse med dagens standard, utmärkt prestanda
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men kvaliteten på hostingen i övrigt, deras kundkänsla och när de har strul så är det rejält.. Sök på forumet här så finner man rejält med anledningar till att hålla sig från fsdata. Nu är jag inte aktiv konkurrent längre heller så jag kan ju säga detta ![]() Flera av mina kunder var från fsdata och var enda en av dessa FLYDDE.. Oderland eller space2u skulle jag hellre titta närmre på, de är kundvänliga och flexibla. Även om man är liten kund som betalar lite så vill man ju iallafall bli bemött med okej kvalitet på tjänst och trevlig personal. Loopia har bara bra kontrollpanel men usel hosting. Domäner är de bra på återigen då de ändrade i sina avtal (domäner fallerar nu istället för att konstant ligga o dra pengar om man inte vill behålla) och lite andra saker. För rena domänhantering så är loopia okej. Men som sagt, min åsikt är oderland eller space2u (jag faverar space2u där.). Som "konsult" som migrerat många kunder från andra webhotell så brukar det fungera bäst att migrera från de webhotell som är bra ![]() Och att migrera från space2u och oderland var inte så svårt och de ställde till och med upp med hjälp i väldigt trevlig ton när något strulade. Det var kunder som inte hade något att klaga på angånde hostingen, det var andra orsaker till migrering ![]() Men så ser mina åsikter och erfarenheter ut ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
angående 5-10k unika.. beror helt på vad det är för site.
vissa siter drar lika mycket kraft på 1k unika som en annan site drar på 10k unika. Så där är det helt upp till hur väl optimerad siten är och hur mycket krävande finesser/scripts den har. Men hos oderland och space2u funkar termen "du får vad du betalar för" ganska bra. Lycka till |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sådant som är webbhotellets problem från början (exempelvis korrupt databas så man behöver få en backup inlagd, då webbhotellets databasserver är felet i korruptproblemet.. loopia..) Så vad man vet innan man sätter igång gör inte allt för stor skillnad. Min poäng var snarare att NÄR det krånglar så märker man fort vilket hotell som är villiga att SLÄPPA sin kund, och även vilka som fortfarande behandlar lämnande kunder väl för att man har bra kundkänsla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En korrupt databas kan man få var som helst, oavsett om man kör på ett webbhotell eller på egna servrar. Det kan man inte beskylla Loopia för. Har man en egen backup, vilket man ALLTID bör ha om det är kritiska sajter, så är det ju bara att använda den så behöver man inte ens vänta på de ska kasta in sin backup. Det blir lite intetsägande att diskutera webbhotellets kvalitet utifrån en dålig upplevelse av den typen
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Shit vad denna tråden tog fart
![]() Jodå, jag är kund hos CN också. johan, är det helt 100% säkert att de kommer i höst? Har pratats om det oerhört länge och det är lite tröttsamt att det inte kommer när man är väldigt beroende av det ![]() Senast redigerad av Jimmit den 2012-07-09 klockan 14:24 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|