Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Nyckelord som är synonymer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-02, 09:35 #1
Sorku Sorku är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Sorku Sorku är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Standard Nyckelord som är synonymer

Låt oss säga att jag sysslar med biluthyrning. Jag har tre stycken nyckelord som det måste optimeras mot, alla tre orden betyder samma sak, är bara synonymer.

Anser Google att det är spam om man använder alla dessa nyckelord i titeln, även om dom betyder samma sak? Exempelvis: Biluthyrning, hyrbil, bilutlåning - BilBolaget AB?
Sorku är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-02, 10:45 #2
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Spam är något som mest har att göra med epost. Google kommer möjligen får det lite svårare att veta vilket ord som är fokus för sidan vilket gör att du får mindre trafik i förlängningen.

När det gäller seo så tänk tematisering. Försök bygga temat kring ett ord i taget, och skriv för användaren. Jag hade valt ett av orden per sida. Det ord som har mest trafik är det som är mest vettigt att optimera kring. Dessutom ser en sådan titel skum ut för användaren.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-04, 09:09 #3
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar

Reg.datum: Dec 2005
Standard Tydlighet och relevans

Tänk så här: Google vill väldigt gärna visa den bästa, och mest relevanta sidan för varje enskild sökfras. Det är troligen inte så att du mäktar med att göra din förstasida till mest relevanta för alla dessa tre sökfraser, och det är framför allt inte bara i Title-texten som Google kommer att titta för att avgöra om sidan är tillräckligt relevant för sökningen.

Dessutom, skulle jag säga att det är väldigt få människor som kommer att söka efter huvudorden "biluthyrning" eller "hyra bil". Jag har då aldrig gjort det. Jag vill ju hyra en bil när jag är på Mallorca, eller när jag är i Stockholm, eller när jag är i Norberg. De här mer konkreta sökningarna kallas ofta for "fat belly" och är alla de kombinationssökningar som du kan komma på kring området. Alltså [hyra bil i Stockholm] eller [hyra bil på mallorca] (alternativt, förstås, biluthyrning Stockholm...).

Sedan finns det en enorm mängd sökfraser som du aldrig kommer att kunna komma på, eller för den delen optimera sajten för. Dessa kallas ofta för den långa svansen i bland sökfraserna, och det är, om du bygger sajten rätt, de fraserna som i längden kommer att ge din sajt allra mest trafik, även om du skulle råka placera dig som första placering på dina huvudord. Men då måste du först ha byggt en sajt som är otroligt tydlig i vad den vill synas på, och där varje sida är en av de bästa inom området.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017