FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag skrev nyligen en ganska negativ artikel om ett medelstort svenskt företag som ägnar sig åt telefonförsäljning. Idag fick jag ett e-postmeddelande från deras verksamhetsansvarige som vill komma i kontakt med mig för att "reda ut eventuella missförstånd". Inte nog med detta. Han letade reda på mitt telefonnummer och ringde samt skickade sms några timmar senare nu ikväll. Detta känns inte helt okej för mig, vad tycker ni?
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Låter som att vederbörande är lite desperat...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har också råkat ut för det där. Ett företag satte upp mitt nummer i något autouppringningsprogram som ringde upp mig hela tiden så då hade jag mobilen avstängd i en vecka.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Svara och fråga vad han håller på med och passa även på och fråga om deras taktik inom försäljning är densamma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Skriv en till artikel
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker du ska skriva här vilket bolag det är.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Hade talat om för honom att detta inte är OK. Sen även kontaktat hans chef och förklarat läget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har också blivit kontaktad av bolag, av en udda anledning är det alltid bara de oseriösa som hör av sig :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jättekonstigt är det väl ändå inte? Såtillvida det inte var ryska maffians rekryteringsservice du skrev om. Vet inte vad han kan ha för syfte med att kontakta dig men hoppas kanske på en uppföljningsartikel där de får komma till tals? Tycker inte du behöver vara ett dugg orolig.
Hade någon skrivit en negativ artikel om mitt företag hade jag också kontaktat personen, framförallt om det kändes som att det fanns faktafel eller liknande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Gäller det att han vill ta en diskussion kring artikeln så ser jag inget fel i det. Man får ju stå för det man skriver. Händer ju dagligen att journalister får samtal när de publicerat något av företag/personer som är nämnda i artikeln. Gäller det tillvägagångsättet att han tar reda på ditt nummer och messar så känns det inte lika ok, speciellt inte om det är ditt privata. /Robert |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|