FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill serva reklam beroende på region i Sverige. Det är väl att hitta regionen baserat på IP som gäller, så jag undrar om det finns någon bra gratis databas för detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tror nog att dom ligger med i listan över hatobjekt hos nästan alla ISP. Inte hört någon annan ISP säga något gott om dom alla fall, brukar vara en hög andra ord istället. Maxmind - Vi gör internet till en sämre plats och ställer bara till problem för användarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Jag tolkar tystnaden som att det är.... kört? Om någon har någon som helst idé om hur man kan anpassa reklam efter region så vill jag gärna veta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Googles admanager som de kallar för Doubleclick for Publishers fixar det utan problem:
www.google.com/admanager/ Men det bygger ju på att du använder den för att hantera dina annonser. Något system för det rekommenderar jag att man använder ändå, och jag tycker den är bättre än OpenX. Dessutom slipper man hosta själv.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
http://www.ip2location.com fungerar helt okej enligt mig, regionen är dock svårt med tanke på att många bredband är "mobila".
----- edit: var inte uppmärksam på att du skrev gratis, men ip2location är rätt så billiga om om du tycker det är värt att lägga en slant. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Testkör den, möjligen upptäcker du något fel eller två vid utförlig test men generellt sett är det en bra databas om man inte behöver ha 99,999999% rätt.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Istället för att folk laddar hem gratis RIR datan som uppdateras dagligen som innehåller helt korrekt landskod för alla IP serier så blir dom rövknullade och betalar för trasig data från Maxmind. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|