FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Medlem
|
Den som tar första kontakten tycker jag rimligtvis också får ta första steget i att fullfölja transaktionen, oavsett om det avser att betala eller att skicka produkten. Du har bevisligen produkten, huruvida de har pengarna vet man ju inte, men man tar väl inte kontakt om man nojar över att bli blåst. Det borde man väga väga in innan man tar kontakt i så fall?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Man använder för övrigt engelska när man pratar med danskar, hör ju inte ett ord va de säger annars ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sålde naturligtvis inte! Skulle köpa en facebooksida av en kille men han sålde den till denna danska och blev blåst!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Scam så det skriker om det. använd dig av escrow tjänster då! då är det jävligt svårt o blåsa en
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Facebook är en ganska klockren avspegling av samhället i övrigt och givetvis finns motsvarande skurkar och skrukbeteende även där. Jag upprepar det folk redan nämnt: 1. Låter något för bra för att vara sant skall man dra öronen till sig och betrakta den andra parten som en möjlig "blåsare" (givetvis utan att förolämpa denne om man inte är säker). Inte minst när folk tenderar att vilja betala "överpriser" för något, eller går med på ett pris direkt. Seriösa intressenter kommer nästan alltid försöka pressa ursprungspriset neråt, alternativt ge förslaget viss betänketid. 2. Escrow!
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Använd skype och share screen för överföringen så du ser den blir gjord?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |