FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag var en av dom första i sverige som försökte sälja elektronikprylar på nätet! Var när modemen hette 28k och liknande!
Gick i konkurs! ![]() Och det är sant, fast jag sålde inte enbart på nätet måste sägas! Har hållit mej borta från nätet och elektronik mycket länge innan jag nu börjat med lite säkrare affärer. Så.... ingen enorm positiv bedrift än men dejtingen växer rejält just nu i alla fall. Hoppas det håller i sej bara så ska jag återkomma i tråden om ett år eller så. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sålde datorhårdvara på videotex tiden.. ;-)
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har nu använt One.com länge och har just inbetalt den 10:e årsavgiften till samma sajt - en community med 2000 besökare per dag. Tidvis har det varit problem med långsamhet, men i stort sett har det gått bra. Under åren har bara 3 medlemmar behövt avstängas, så det har varit ganska lugnt på det viset också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Något roligt jag kan nämna är att jag la ut ett klipp på youtube som fick stor spridning i media: "den dansade polisen". ett viralt experiment, som lyckades väl
![]() I övrigt har jag varit med och utvecklat flera stora siter inom e-handel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Mitt syfte med tråden är redan uppfyllt. Riktigt kul att läsa om era stordåd och erfarenheter! In med mer... Detta är knappast att betrakta som en bedrift, men jag var nära att kunna försörja mig på "ingenting" runt milleniumskiftet. Jag signade upp mig på Alladvantage.com och värvade nya medlemmar genom att tokspamma på Skunk och andra "kanaler". Det borde väl vara förlåtet nu, det är trots allt tretton år sedan?! ;-) Alladvantages konstiga koncept var att de var ett fungerande pyramidspel UTAN INSATS. Man fick alltså pengar bara genom att ragga medlemmar, som i sin tur fick pengar genom att ragga fler. Företaget hade hoppats på att finansiera detta genom reklam och försäljning av muggar och t-shirts. Givetvis gick detta bolag käpprätt åt helsike 2001, när IT-bubblan sprack. Min sista check har jag för mig var på 6000 spänn. Det galna bolaget hade betalat ut MER ÄN EN MILJARD KRONOR till sina medlemmar.
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Kul tråd!
Är själv nöjd med det första riktiga projekt jag påbörjade direkt efter gymnasiet. Kunde inget mer än lite html och css, hade bara programmerat lite i C innan, men hade som målsättning att lära mig lite mer grundligt. Efter några månaders hårt slit i att sätta sig in i webbvärlden med allt vad programmering, webbservrar och seo heter så var resan värd det. Inte nog med att det var en bra erfarenhet, utan den blev ganska framgångsrik med. Den peakade på över 75000 unika besökare under vissa veckodagar med en stadigt uppåtpekande trend, var strax därefter jag sålde den för att frigöra tid inför universitetsstudier, givetvis som systemutvecklare då ;-) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|