FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Problemet är ju att Sverige börjat göra som USA vilket jag tycker är helt fel. Det innebär ju att om jag går ut med ett erbjudande "100 TB trafik" "500 gb disk". Men i själva verket har jag bara en server på 1 tb utrymme och 10 mbit trafik! Men de spelar ju tydligen ingen roll då majoriteten av alla kunder ej nyttjar detta. Och man tar mindre och mindre betalt och börjar mer och mer likna ett one.com. Ska man ha pålitligt webbhotell så letar jag alla gånger efter ett webbhotell som faktiskt levererar det jag köper. Sen som andra säger har man ju oftast typ tillåtelse med cpu 1 -5% under visst antal minuter, hastigheten varierar etc, men hur har binero ställt sig till dessa krav kan man ju undra? Skulle hellre vilja påstå att Binero säljer en produkt dom inte kan leverera. Eftersom det inte finns någon som helst marginal om någon har en hemsida på 200 gb diskutrymme och slukar 5 tb trafik i månaden. /Z |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skulle direkt avråda att starta ett webbhotell i dagsläget, eftersom även om inte marknaden är mättad är det oerhört svårt att erbjuda något konkurrensmässigt kvalikativt när man jämför med de etablerade aktörerna. Jag beräknar att om man ska starta något seriöst behöver man åtminstone 2 miljoner i kapital. Utöver det gäller det även att ha stöd från bank och/eller investerare eftersom det kan behövas ytterligare finanser/stöd innan man når break-even (beroende på affärsplan).
Med det sagt tror jag nog det absolut är möjligt att starta webbhotellsverksamhet, om man fokuserar på max 10 kunder som man har väldigt nära samarbete med och där man kan bygga upp en riktig shared-hosting under en längre tid med de inkomsterna man får därifrån. Ett alternativ är också att bli återförsäljare hos någon av de större webbhotellen och ge "dina" kunder mervärde, exempelvis personlig kontakt, automatiserad övervakning med SMS-notifiering, hemsidesbyggande och så vidare. Det finns även billiga VPSer där man kan lägga upp fattig-mans-webbhotell om man verkligen vill leka med server-konfiguration. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Så sant så, ofta är det ju precis så det är. Ser fint ut med massor med utrymme och trafik, men så fort du börjar använda det så tar din CPU-kvot slut och problemet är löst. Gör ju inte att det känns bättre iofs.
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
För att inte tala om alla hundratusentals användare av 24Mbit ADSL, där har vi också några gbit i översälj ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Citat:
Det finns inget som hindrar att kunden köper en dedikerad företagslina om dom vill få garanterad hastighet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sluta vara så negativa, det är klart att grabben ska starta ett webbhotell.
Börja med att bli återförsäljare till ett befintligt webbhotell. När du har fått tillräckligt många kunder för att köpa egna servrar så gör du det. Allt eftersom kommer du sedan kunna bli ett eget domänombud, anställa personal, skaffa egen serverhall osv. Hemligheten till att lyckas ligger i att hitta en egen nisch i webbhotellsbranschen. Och att marknadsföra detta bra/smart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är väl samma sak med webbhotellen, kunden kan ju använda upp till 250 GB, men de flesta gör ju inte det och det vet ju du som leverantör om? Så att säga att de översäljer på det ena och göra likadant själv på en annan typ av tjänst. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Citat:
Eller att kunden endast får surfa http i 100Mbit, inte som webbhotellen som skriver att du inte får använda utrymmet till typ något alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Men visst, webbhotellen är inte ensamma, men det gör ju knappast saken bättre.
![]() |
Svara |
|
|