FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Finns det någon filhantering i kontrollpanelen på 2.0?
Jag gillar att jag kan kopiera filer mella mina sajter i kontrollpanelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Allvarligt den här migreringen måste mara ett skämt, jag fick ett mail idag att migreringen var i fas ett när jag bett dem vänta till efter jul. inte en enda sida funkar som de har kopierat över.......
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Banned
|
Ju mer man läser här desto mer funderar man på om en flytt från Binero vore det rätta för våra kunder. Låter som mindre problem med en flytt än att bli migrerad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad menar du med att de "inte funkar"? Om du inte ändrat databasuppgifter enligt instruktioner, och det inte har kunnat göras per automatik, så fungerar inte de sajter som använder sig av en databas (vilket antagligen är samtliga?).
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
För min del så går det åt rätt håll, nu har jag snart plöjt igenom asp.net sidorna.
Binero har varit väldigt hjälpsamma, de bästa är att maila dem när du fastnar så löser dom det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mina erfarenheter av migreringen:
Jag fick utan problem slutmigreringen senarelagd en vecka eftersom jag inte hade möjlighet att göra något åt det förra veckan. I stort sett gick det väl ganska smidigt, men man fick ju lägga ner några timmars jobb på det. Jag blev slutmigrerad ikväll. Är det inte ganska dumt att schemalägga slutmigreringen till en fredag klockan 17:06 när migreringssupporten bara har öppet "Mån-Fre: 8-17"? Först la jag in den nya IP-adressen för alla domäner i hosts lokalt för att testa. Inte ens WordPress-sidorna fungerade utan krävde att jag gick in och ändrade användarnamn och lösenord för databasen (host och databasnamn var redan ändrat), men sedan fungerade det. Trevligt i alla fall att man kunde använda SSH för att göra det. På alla egna sidor fick jag ändra databasuppgifter och sökvägar. Jag hade en mailadress som vidarebefordrades/pipades till ett PHP-skript. Detta fungerar inte längre med Binero 2.0. Där blir man istället tvungen att att skapa ett mailkonto som man får polla typ var 5:e eller var 10:e sekund. Vilket dels blir lite långsammare, och dels känns som ganska onödigt resursutnyttjande när det ibland kan gå veckor utan att det kommer något mail dit (men när det väl kommer ska reaktionen vara snabb). En rewrite i htaccess som fungerade bra i Binero 1 fungerar inte längre i Binero 2, och jag har inte lyckats fixa det än. Man blev tvingad att byta till nya webmailen. Inte bra. Dels gillar jag den inte riktigt, och framför allt går det inte att välja avsändaradress när man skickar mail. Det måste väl vara många fler än jag som har behov av att kunna skicka mail från olika avsändaradresser/domäner..? I den nya webmailen såg jag att det finns en del spam i inkorgen som inte finns i den gamla. Hur kan det komma sig? Man måste ändra NS för alla domäner som har annan registrar. Vet inte om det är någon skillnad i prestanda på sajterna, men risken för nertid borde väl vara mindre med Binero 2.0. Möjligtvis går det lite långsammare nu. Bra att man har tillgång till SSH, och en av mina sajter behöver 64-bitars timestamp, vilket inte fungerade på gamla servern, men fungerar nu. I Binero 1 kunde man göra egen backup av mailfilerna via FTP, det går nog inte i Binero 2. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För min del så tyckte jag det gick helt ok att migrera, kanske över förväntan. När vi väl kom igång så gick allt väldigt snabbt och smidigt. Jag tro att i princip allt fungerade efter migreringen. Det enda problemet var väl att det inte fanns något crontab-stöd i 2.0, vilket vi löste genom att köra på en annan host istället för att de skall lägga in dem och sköta dem manuellt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|