FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Funderar på att köpa en .RU domän men som vanligt med Ryssland anar man att det är något lurt någonstans.
Var är lämpligast att köpa .RU domänen och är det något speciellt man bör tänka på? Kan man som svensk privatperson köpa .RU? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hittade lite information om .ru
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tänk på att det tillkommer en registreringsavgift förutom kostnaden för domänköp.
betalning sker enklast via paypal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Jag rekommenderar http://www.reg.ru/en/index 590 Rub, där DNS och ev. avgifter ingår i kostnaden.
Förlängning nästkommande år kostar 450 Rub. Senast redigerad av Timofey den 2012-06-06 klockan 07:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag ska förlänga min domän som jag registrerat via Reg.ru men nu tillåter de inte Paypal längre. Ska se om jag kan lyckas använda Yandex eller dylikt istället, men kan vara bra att veta för kommande köp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Är Kängu.ru tagen?
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
En varning med .ru från en som är aktiv i Ryssland. De kommer anta nya lagar i som begränsar rätt mycket av friheten på internet där (det som är kvar). En punkt på den listan är att de kommer förbjuda att DNS pekas om till utländska servrar. Jag gissar att ni inte tänker ha ryska servrar... OM det verkligen blir så i verkligheten, det kan man aldrig veta, men det är en mycket stor sannolikhet och då kan de bara ta domänen från er, utan någon förvarning.
Ett annan punkt som är värd att varnas för är att om er sida har mer än 3000 dagliga besökare, då kommer ni behöva registrera er som en nyhetsresurs och all den censur som de har där Det är med andra ord mycket riskabelt att ge sig in på ryska domäner just nu, både .ru och .рф |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Alldeles säkert samma med den. .su (soviet union) är dock inte speciellt populär
Det är hopplöst att veta OM de kommer göra något eller inte. Det känns lite som om de stiftar lagen för att kunna använda den om och när det passar och inte mot vanlige Ivan utan mot de som är obekväma. Det är samma med de så kallade "sexuell propaganda mot minderåriga" som Sverige pratat så mycket om. De springer knappast ute på gatorna och arresterar folk utan det är en lag som används när det passar styret. I sann rysk anda! Som sagt, det kan gå åt två håll men jag hade inte investerat något i ryska domäner eller i rysk IT i allmänhet förrän september i år. Köpa domänen är en sak, börja marknadsföra den, det är inte att rekommendera. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|