FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hur bra det skalar är ju mer en kompetens fråga samt var du kör för hårdvara bakom, sedan brukar sådana plattformar skala rätt dåligt när det börjar komma upp i en hel del servrar som arbetar emot det. När du får 100 tals servrar samtidigt som kör många olika IO operationer så blir det inte alltid så många IOPS Kanske själv orka testa det någon gång och se vad man kan få ut för prestanda, har nyligen köpt in 8 disklådor SAN med en hög kontrollers. Skillnaden är när man köper ett enterprise SAN så vet man ju i förväg vad leverantör kan garantera i IOPS i viss uppsättning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Nykomling
|
Alltså Citynetwork, ert webhotell är så totalt jävla värdelöst så det inte är sant. Inte konstigt att ni har det så jävla billigt, trycker ju förfan in allt på en av samma server och lurar era kunder. Helvetes jävla idiot säger jag bara.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
|
Fast man kör dock inte enskilda servrar utan använder i princip samma lastbalansering som Binero och kör Atomias system.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag gissar på att det är lika trist om inte tristare då man inte kan påverka situationen lika lätt, viktigast är det ju med återkoppling för vad som sker, annars vet man som kund inte varthän det barkar...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
men herregud försök vara lite saklig och kolla iallafall fakta före du gapar...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ledsen för lite tystnad från vår sida. Är på lite semi-semester i Tyskland. Checkade in med killarna och vi har haft ett storagerelaterat problem som gett IO wait på ett sätt som det inte skulle. Skall vara löst nu. Vi kör även vissa syncningar mellan diskar som kan påverka en stund till.
Dessutom avslutas uppgraderingarna under nästa vecka (skulle varit denna veckan) med mer disk och förbättrad IO samt fler webbservrar i vårt kluster. För de som kör tunga sajter kan just detta att vi går till 256 MB för php-processer hjälpa ytterligare. Det sker tyvärr inte förrän nästa vecka dock. För att vara lite extra tydlig - vi har väldigt skalbara lösningar som vi kan växa i på olika sätt. För en månad sedan var vi lite väl sena med att uppgradera vilket skapade prestandaproblem. Vi har löst dessa aktuta problemen sedan ett par tre veckor (detta problemet i denna veckan var annat). Med de större uppgraderingarna nästa vecka kommer det vara gott om utrymme - vilket vi har för avsikt att hela tiden nu hålla. Cliche - ledsen att du åkt på segheten här. Hoppas du känner det är bättre nu sedan ett par timmar tillbaka - och som sagt nästa vecka kommer än bättre prestanda. Yllas - detta är inte relaterat till vårt tidigare problem. Vi kommer säkert få problem någon gång igen i framtiden. :-) Vi hade dock för någon månad sedan bekräftade prestandaproblem som vi ju har gått igenom ett par faser av uppgraderingar för - vilket jag hoppas du har kännt att det gått mycket bättre - med denna veckans undantag. Tack för att du haft tålamod med oss under dessa uppgraderingarna. Patrikweb - som du kan tänka dig har vi byggt det så vi kan skala på alla sätt. stefanh - skulle du kunna PMa mig med vad det är du har problem med - låter som mer än seghet? Jag ringer dig gärna så vi kan komma med lösning direkt? Mer info om planerade uppgraderingar och problem på http://www.cnstatus.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Nykomling
|
Min sida har varit väldigt oåtkomlig senaste veckan. 5-30 sekunders laddningstider i stort sett konstant... ftp går inte att ansluta till... sidan hittas inte efter 30 sekunders laddning.
Den har även varit dålig efter att "problemen" nu ska ha varit lösta. Förbättras det inte lär jag använda min "pengarna tillbaka" inom 6 veckor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Detta är helt otroligt, nu har problemen hållt på i säkert 2 - 4 veckor, började med att det var väldigt trögladdat, och nu som ovan talare säger. Går inte att ansluta till FTP, sidan hittas inte efter 30 - 60 sec laddningstid.
Man får en känsla av att dom själva inte vet vad problemet är och inte har råd att hyra in en utom stående konsult som kan ordna problemet. Nu byter jag från Citynetwork så j*vla trött på det. Och till andra så säger jag. Skaffa INTE CITYNETWORK.SE |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|