FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Resegarantin på Pågatågen har då aldrig strulat för mig. När jag bodde i Perstop och jobbade i HBG strulade tåget dagligen när det var kallt. Jag samlade en månads resor och skickade in. Blev vänligt mottaget och fick min lapp att fylla i, 2 veckor efteråt kom det fribiljetter hem vilket passade mig perfekt. SJ resegaranti har jag använt 2 ggr och även där aldrig haft nga problem att få ut något eller lägga flera timmar. En kort beskrivning, vilken tid och tåg så var saken biff. Minns dock inte om jag fick pengar tillbaka eller resecheckar..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Senast redigerad av NuCo den 2012-05-11 klockan 23:22 Anledning: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
För det första så ser inte jag att kontrollanterna gjorde något direkt fel.
För det andra har jag inget till övers för medelmåttor som tror att dom kan stå över lagar och regler för att dom har en viss åsikt. Jag stjäl inte hängmörad entrecôte för att jag tycker att priset är för högt. Och vill man inte betala för sig för att åka kollektivt så har man flera möjligheter: Gå, cykla, springa, åka bil, ta en taxi eller sitta hemma och glo på tv. För det tredje så är bedrägligt beteende ett brott som kan ge fängelse, Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror SL:s kort kostar 690 kr i standardvarianten. Det finns en lokalvariant för bland annat Södertälje som är billigare
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
690 kr jämfört med 1445 kr? Bra deal!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Eller 790kr (som ett månadskort kostar sen prishöjningen för ett år sen) jämfört med 475kr.
För oss som bor i Stockholm och inte har dagligt behov av att åka ut på vischan känns det lite svettigt - jag har två stationer mellan hem och kontor. Men de höga priserna är ett problem även för de som bor längre ut längs t-banan: 9480:- per år för att kunna resa till och från jobbet motsvarar ju nära en netto-månadslön för många yrkesgrupper. För att kommers och näringsliv ska kunna blomstra i City så måste folk kunna röra sig fritt till oss för att kunna konsumera och arbeta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fattar inte hur folk kan klaga på pris för kollektivtrafik som inte håller sina kostnader utan ofta får rätt mycket skattepengar.
Dålig service kan man klaga på men inte pris då man redan leker parasit med andras pengar när man åker kollektivtrafiken. Eller klaga på att du inte ens får den service du betalar för. Men det är ett annat problem. Varför ska dom som åker bil betala mer än fullpris. Har man långt åka så har du säkerligen sparat in den kostnaden genom ha lägre boendekostnader istället. Sätt ett pris på kollektivtrafiken så det inte använder skattepengar, jag gnäller inte om jag hamnar på på 20-30k för taxiresor. Även om jag inte åker så mycket taxi längre då det är väldigt korta avstånd i Malta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|