Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Tips på webbhotell med möjlighet att vidarebefordra mail till Gmail

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-10, 05:29 #1
Becki
Guest

Becki
Guest

Standard Tips på webbhotell med möjlighet att vidarebefordra mail till Gmail

Jag vill ha tips på webbhotell som erbjuder kostnadsfritt DNS-konto och där jag har möjlighet att vidarebefordra mail till Gmail. Alltså möjlighet att skapa en e-postadress som jag vidarebefordrar till en Gmail-adress samt har möjlighet att verifiera så jag kan "Skicka e-post som" med e-postadressen från mitt Gmail-konto. Det här var möjligt på Surftown men jag har webbhotell hos Manufrog som inte erbjuder .SE domän så jag pekar om mina domän. Surftown erbjuder inte DNS-konto.

På Surftown var det så enkelt som att jag skapa en e-postadress och vidarebefordra till min Gmail-adress (avmarkerade alltså Surftowns egen e-posttjänst). Sen loggade jag in på mitt Gmail-konto la till adressen som "Skicka e-post som" och fick verifieringskoden till min Gmail-adress (eftersom jag hade angett den som mottagaradress). Klart!

Senast redigerad av Becki den 2012-04-10 klockan 05:34
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-10, 12:22 #2
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Det här kan du mig veterligen göra gratis(endast kostnaden för domännamnet) på i stort sett alla etablerade svenska webbhotell.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-10, 19:33 #3
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Manufrog tillhandahåller kanske inte .SE domäner, men du kan självklart teckna en .SE domän hos någon annan domän leverantör och sedan använda dig av Manufrog (under förutsättning att du har ett konto där alltså)
Men, är inte alternativet att skaffa en .SE domän och sedan skaffa ett gratis Google mail (G-mail) konto och sedan via din domän kontroll panel peka ditt MX record till googles mail servrar ett bättre alternativ?
SajtXL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-11, 16:12 #4
retypejonas retypejonas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
retypejonas retypejonas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
Som SajtXL skriver, peka om mailen till Google direkt med MX-poster istället så slipper du skyffla mailen genom webbhotellets mailservrar. Borde både bli enklare, snabbare och mer driftsäkert.
retypejonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017