FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tog MC-kort för 2 år sen och tror kostnaden hamnade på ca 15.000:-.
Då tog jag 7 lektioner á 650kr/45 min. Övningskörde privat med mig själv på småvägar eftersom handledarintyget tog 3 månader att få. (Fick det dagen efter att uppkörningen var avklarad.) Skrev in mig på teorin på en skola för att få böcker och kunna köra tester via webben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var ju fikat som gjorde att tvåan var den lite mer nytttigare.
På riskettan fick jag betala kaffe själv, ingick alltså inte i de 800 kronorna. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det jag främst reagerade mot på 2:an var vad man egentligen betalade för.
Som sagt var det en del bra saker, men en del av det kunde man komprimera ihop med den teori-del som visades under fikat (tillsammans med hela riskettan). Kollade upp vad mitt körkort kostade. Böcker/teoritest 860 Handledare 170 Risk1 800 Risk2 2900 Kunskapsprov 220 Förarprov 1500 Tillverkningsavgift 150 Foto 80 Körlektioner 7st 4550 Hyra uppkörning 800 Totalt: 12030 Då gjorde jag all teori hemifrån via webben, och övningskörde privat (ensam) på egen hoj. Totalt tog det strax under 2 månader från att jag bestämde mig för att ta mc-kort. Ingen intensivkurs eller så, men bokade in 1 lektion i veckan i 6 veckor direkt för att slippa vänta på lediga körtider. Bokade även in teoriprov samtidigt för att ha det avklarat så fort som möjligt. Jag hade haft B-kort i 16 år och kört en hel del moped när jag var yngre. De kostnader som tillkom i direkt anslutning till kortet var: Förutom själva kortet tillkom det kostnader för kläder och hjälm för ca 10.000. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gammal tråd men eftersom det är säsong nu så kan jag säga att det kostar ca 5500 om man sätter båda proven direkt och inte tar några lektioner
![]() Senast redigerad av tartareandesire den 2013-06-05 klockan 13:02 Anledning: länk borttagen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tog mitt för några år sen i samband med B-kort. Hade gjort riskutbildning och teori för B-kort. När det bara var uppkörning för att få A-kort också så tänkte jag att det var lika bra att passa på. Lånade hoj av en bekant och chansade på uppkörningen ett par gånger. Kuggade två gånger men tredje gången gillt! Kommer inte ihåg vad det kostade då, men någonstans runt tusenlappen per tillfälle - helt klart värt det.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|