FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena,
Sitter och klurar lite på en grej. Vi vill optimera en sida för orden "Stand-up Göteborg" och såhär ser det ut om vi skulle optimera sidan perfekt enligt sokmotorkonsult.se seo analys: http://f.cl.ly/items/2b422K2T313p2S1...51.37%20PM.png Men det blir ju lite av ett grammatiskt/stilistisk fel i texten då vi skippar "i":et i meningarna. Hur brukar ni göra i dessa situationer? Ser det bättre ut för google om orden sitter ihop? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
1. Copy
2. SEO Skriv texter för människor, anpassad för sökmotorer. Ett "mellanord" som i blir oavsett utfiltrerat och har ingen betydelse för Google. Sokmotorkonsult.se tar ordet rätt av och matchar mot ordet/meningen du vill optimera mot varför det sannolikt får en lägre "poäng". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag ser att det visst finns en skillnad (i SERP) mellan att använda sig av i och version utan i sökfrågan. Hur stor påverkan det har kan man ju fråga sig. Dessutom ser jag det som större fördel att använda sig av i med korrekt svenska och sedan kan du inlänka utan i. Jag tror inte du kommer förlora något på att använda med i.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är lätt hänt att stirra sig blind på att få många antal träffar och hamna så högt som möjligt med bekostnad på grammatik och meningsuppbyggnad. Jag hamnar ofta (av självklara skäl) på högt rankade webbsidor som jag efter ett par sekunder lämnar för att texten på sidan ger mig ett icke seriöst intryck. En massa ord intrycka för att uppenbart höja ranking men som för mig som besökare irriterar och försvårar.
I ditt fall tycker jag förvisso inte att texten blev särskilt lidande men så försöker jag tänka när jag tar hänsyn till seo gällande content. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Stand-Up Göteborg kan du ju utan vidare ha med i title-taggen. T.ex.:
Stand-Up Göteborg: Vi körde stand-up i Göteborg! Och h1:an bör du också kunna få in sökordet i, typ "Stand-Up Göteborg: We did it!" eller något i den stilen. Sedan är det bara att skriva en bra text så löser sig resten, vill du få in sökordet i fler underrubriker är det bara att skriva h2 ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Snabboptimering
Nu finns ju risken att denna tråd rankar bra för "Stand-up Göteborg" ![]() Senast redigerad av kw_wasabi den 2012-05-02 klockan 14:01 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|