FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nja Aprilskämt är det nog inte tal om här.
Artikeln publicerades idag och affären blev klar 23 Mars. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför säger du så? Det är en enorm marknad med en bred målgrupp och de är ännu bara etablerade i ett fåtal länder med ett mycket gott resultat. I princip alla jag känner i internetålder har använt deras tjänster någon gång.
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kul!
Jag tycker inte det är någon jättekonstig värdering. Företaget verkar gå fantastiskt bra enligt Allabolag.se. Mer än en dubblering av omsättningen mellan 2009 och 2010 upp till 20 miljoner och jag ser ingen anledningen till att den tillväxten skulle ha avstannat där. De är även etablerade i fler länder och har potential att expandera snabbt internationellt de kommande åren om de blir uppbackade med kapital och kunnigt folk. Verksamheten är ju väldigt enkel att skala upp man kan nog få riktigt bra marginaler när man etablerat sig på en marknad och sålt in konceptet till restaurangägare. Därefter sköter ju det mesta sig självt utan speciellt mycket handläggningar. Senast redigerad av pelmered den 2012-04-02 klockan 16:19 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://qfcdn.com/filer/2012-03-19-Test-Engineer.pdf Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
pizza.nu som är inom samma genre var ju till salu för ca 100 miljoner kronor tidigare, som vi diskuterade i en tråd här på WN. De flesta trodde det ju var ett aprilskämt då också
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nästa stora grej kommer nog att vara drönare/UAV:er som kör hem pizza, tacos eller whatever. Kanske något för Nattbutik.se att snappa upp.
Se här http://tacocopter.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur många länder finns de i? Hela den svenska marknaden kan knappt vara värd 250 miljoner, så jag antar att de är stora på kontinenten också?
20 miljoner i omsättning 2010 säger allabolag (jag står väl för hälften av den omsättningen =D). Onlinepizza är en tjänst som jag själv har haft stor glädje av, så jag unnar dem varje krona, även om jag tycker att värderingen verkar extremt överdriven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Vilka driver Pizza.nu? Pizza.nu, org no 556755-1527, kontaktas enklast genom att klicka på kontakt. Postadressen är Strandbergsgatan 61, 3TR, 112 51 Stockholm.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
De investerar i potential samt tillväxt, vilket inte är så vanligt egentligen. Finns företag med betydligt mindre omsättning som blivit uppköpta för 100 MSEK+
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|