FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag fick precis svar från en återförsäljare. Att min fråga i den här tråden (om hur jag ska koppa) inte har besvarats, kan bero på att det enligt återförsäljaren inte går. Det blir en omöjlig konstruktion, eftersom Canton DM har inbyggd förstärkare och saknar HDMI. Så jag får fortsätta att leta i hopp om att hitta en likvärdig soundbar med HDMI, eller utan förstärkare.
WebboT – Vizio verkar göra bra grejer, men har den nackdelen att de knappt går att få tag på i Sverige. Jag skulle självfallet kunna beställa från utlandet, men det komplicerar saker i det fall att jag inte blir nöjd med ljudet och måste skicka tillbaks hela paketet. Knullis – Att provlyssna i en butik skulle inte göra en soundbar rättvisa, så länge som butiken inte har samma storlek och proportioner som ett genomsnittligt vardagsrum. En lite dyrare soundbar klarar av att ge ett mycket fylligt ljud i ett vanligt vardagsrum. Men den skulle aldrig klara av att fylla en genomsnittlig butikslokal. Detsamma gäller bild. Det är normalt bara dumt att provtitta i en butikslokal. I alla fall så länge som du inte har lysrör och displaybelysning i ditt vardagsrum ![]() Allstars – Funkar tyvärr inte, eftersom allt jag har att jobba med är en HDMI-kabel. Att dra nya kablar från datorn låter sig endast göras med extremt stora svårigheter. Aja, sökandet efter en soundbar går vidare. Nu vet jag i alla fall att den måste ha HDMI. Alternativt inte HDMI, men att man kan koppla till en receiver. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Yamahas soundbars har alla HDMI och har fått bra reviews. De kostar ju därefter, men kvalitet brukar kosta. De jag själv kollade på förut när jag planerade hoppa till Soundbar var dessa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=521963 & http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=521962
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har kollat på Yamahas soundbars och de har i princip samtliga fått bra omdömen. Nackdelen med deras dyrare modeller som du länkar till, är att de måste monteras på väggen. De får nämligen inte plats framför eller under TV:n. Men jag kanske får ta mig tid att krångla lite med installationen. Jag köpte trots allt en väldigt fin slagborr för drygt ett år sedan, som jag knappat aldrig har haft anledning att använda ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det blev tyvärr inte av, jag brände pengarna på andra saker som jag inte behövde
![]() Du får gärna hojta om det blir en sån och det är ok ljud (jag är inte audiofil utan jag är helt nöjd med upplevd 5.1). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|