FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag driver ett hostingföretag som växer kraftigt och min ambition var att sköta bokföringen etc själv, men känner att jag hellre skulle leja bort denna del och koncentrera mig mer på att utveckla företaget. Min fråga är om det finns några rekommendationer avseende externa parter som kan lösa detta på ett bra och kostnadseffektivt sätt. Jag har hosting i både Sverige, som i flera andra länder i Europa samt USA. En del redovisningskonsulter har vissa problem att förstå verksamheten när man pratar med dem och vad som gäller sett till moms-regler etc - varav jag skulle vilja hitta någon som har hanterat liknande kunder tidigare. Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I Göteborg kan jag rekommendera Adact och Synneby Revision. Vi använder dessa.
Att vi har både SE-, EU- och icke-EU-kunder för hosting spelar ingen roll alls. Det är ju inte så att ens bolag är det enda som säljer till utlandet.. Att sälja hosting eller konsulttimmar till UK spelar ingen som helst roll. Tjänst som tjänst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns både nackdelar och fördelar med att bokföra själv och lämna bort det. Fördelarna med att bokföra själv om man är någorlunda duktig själv överväger ofta vida att lämna bort det och man har tid över. Man får otroligt mycket bättre kontroll över verksamheten om man gör det själv och kan löpande justera och anpassa sin verksamhet betydligt bättre. Men det måste även vägas mot hur mycket tid man har. Hur mycket tid ägnar du åt att bokföra själv?
Senast redigerad av Danielos den 2012-04-03 klockan 23:00 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|