FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
Mina egna råd var nog riktade till en som självklart har ett bra hum kamerans egenskaper, men även kunskaper i fotografering. Själv har jag plåtat rätt mycket, så det är lätt att förutsätta att vissa kan mer än de gör. Att gå en kurs är inte dumt, men det finns även en hel del matnyttigt på nätet. Jag skulle personligen rekommendera att experimentera ett par dagar först. Plåta och titta. Ändra och förbättra. Bäst lär man sig av att träna, men det är bra att ha en viss inledande förkunskap.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Jag har även experimenterat med min Canon Powershot och den tar faktiskt väldigt bra bilder. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag hade personligen valt en kamera från Canon eller Nikon som är kända för att göra just bra kameror. Panasonic och Samsung är säkert också helt ok, men det är inte kända för att göra bra kameror i samma utsträckning.
Själv har jag en Nikon D70 men funderar på ett makroobjektiv och någon form av ministudio. Jag vill framförallt ha något som inte tar så mycket plats och är lätt att plocka undan eftersom jag bedriver den typen av verksamhet i hemmet i dagsläget.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.netonnet.se/art/foto/syst...r/140852.3316/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Ett klokt val tror jag. Den kameran tar du bra bilder med även i övrigt (om du nu vill använda den utomhus etc).
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur mycket bättre blir produktbilder med makroobjektiv? Är det värt att uppgradera?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Enligt cyberphoto så finns det många ehandlare som köper dyra objektiv och systemkameror, men som inte använder utrustningen på ett optimalt sätt; vilket resulterar i att bilderna inte blir optimala. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Så är det alltid. "Skit bakom spakarna" kan väldigt sällan kompenseras med kostsam utrustning. Bättre att lusläsa en eller två böcker i ämnet och spendera fem timmar på nätet och sedan "nöja sig" med en helt ok utrustning som inte kostar skjortan.
![]() |
Svara |
|
|