FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
I princip samtliga nej stod Vänsterpartiet och Miljöpartiet för.
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Se där ja, tack för fakta!
![]() Om kostnaden landar på operatörerna så landar den i nästa led på kunderna, som du tydligt skrev. Tycker vi har rätt mycket som redan är dyrt i vardagen här i det svenska samhället. Inte nog för att prata om bensinpriserna. Nå väl.. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En fråga: När en lag som denna går igenom innebär det att lagringen börjar ske från det datumet (1 Maj) eller kommer viss del av tidigare trafik tas med i lagringen? Hur har information hanterats fram tills nu som gör att det blir en så stor skillnad? Jag har faktiskt aldrig tänkt på detta förut
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/pol...ad-lagringstid Tidigare har de kunnat få ut uppgifter äldre än sex månader säger de, vilket kan bli svårare nu. Om EU ska fungera så måste ändå länder genomföra de beslut som tagits, precis som inom den regionala eller nationella politiken så måste man kompromissa.
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Själv tycker jag att det principiellt är väldigt fel att staten kräver att min privata kommunikation lagras utan att jag är misstänkt för brott.
Ska man införa något sådant måste man tydligt och klart visa på stora vinter med övervakningen som motiverar ingreppet in den personliga integriteten. Något sådant underlag har i alla fall inte jag sett skymten av i debatten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Flera länder i EU har haft DLD i flera år redan utan att kunna påvisa ökad uppklarningsfrekvens av brott. Sedan säger EU att lagen ska vara kvar även om den inte ger önskad effekt. Även detta säger en hel del tycker jag. Dvs politikerna tycker lagen är "bra att ha" oavsett påvisbar effekt... Länk: http://www.dn.se/nyheter/politik/sve...vakning-grusas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du några siffror på det någonstans? Det är väl egentligen ytterst få brott man räknar med att använda detta till vad jag förstått.
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ändamålsglidning - FRA som ska börja spana med annat syfte än från början eller PKU-registret (http://sv.wikipedia.org/wiki/PKU-test) som absolut inte skulle användas än annat för medicinskt bruk. Missbruk - behöver jag säga mer än News International och Rupert Murdock. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Att journalister beter sig illa är ju knappast något nytt dock ![]()
![]() |
Svara |
|
|