FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
På senare tid har Google snabbat upp sin algoritm som (i egna tester) gör att det svänger en hel del. En liten ändring kan synas i sökresultatet efter bara några timmar (on-page). Men som i frågan så är webbplatsen relativt ny, så där kan en del av felet vara.
En annan sak som man bör undvika med nya sajter är att länka med den absoluta ankartexten som man vill ha träffar på. Man bör börja (om man vill hålla sig borta från filter) med lite längre, men inte för långa ankartexter som är exakta. Tips: Använd inte "exakta sökfraser" som bl a visas i adwords sökordshjälpmedel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Nääääj! Antalet inlänkar ( förrutom relevanta RELEVANTA sådana ) har så liiiten inverkan på resultatet i SERP'en. PR har inte så stor betydelse för sajter under typ PR5, först då börjar det väga mer än on-page content. Och PR5 kommer man knappast upp i på egen hand utan då gäller det att attrahera sponatana länkar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Så du menar alltså att de ska vara så lätt för en konkurrent att sätta någon annans sajt i filtret?
Fortsätt jobba med sajten så kommer den förmodligen stabilisera sig i serpen. Min egen erfarenhet har sagt att sajter behöver ha lite tid på nacken för att ranka stabilt och bra. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men detta är en mjuk vetenskap utan exakta svar, och jag kan bara säga hur JAG upplevt de. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|