FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjenare, fick idag ett samtal ifrån servicefinder som sa att dem ville anställa mig till deras tjänst. Är det någon här på WN som jobbat med dem tidigare? Är det värt?
Tack på förhand. Mvh Zeki Ghulam [email protected] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är väll MTG som äger SErvicefinder nu, eller de kanske gjorde en stor investeing.
Grabbarna bakom de var handlingskraftiga och lyckades bra med sina projekt trots att de börja på noll. Minns inte nu vad första sidan hade för namn, de var den som introducerade att man la in en jobbförfrågan sen så fick arbetarna bjuda vad de skulle göra jobbet för. De är nog 4-6 år sedan. Servicefinder används av många stora bolag som Arbetsförmedling mm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Dom ägs av Schibsted. Helt ok bolag under expansionsfas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej jag vet inte. Jag fick en oerhört aggressiv säljare i luren från ServiceFinder för ett tag sedan.
Jag bad om att få mer information eller papper/villkor hemskickat innan jag gick med på något. Vilket han vägrade då "Det finns inga villkor. Det är ju jättenkelt. Du betalar 10.000 till oss och sen ger vi dig jobb. Vad behöver du papper på egentligen?". Avtal eller "kvitto" av betalning fanns det inte heller någon form av. Däremot sa han att "Jag kan skriva ner på papper det du vill veta, så har du det på papper som du vill ha"! Lät fruktansvärt oseriöst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Stefan, är du säker på att det var ServiceFinder som ringde?
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag fick lite information och bad att få återkomma. Då ringde SAMMA kille upp veckan efter för att jag inte hade återkommit och sa det där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ungefär samma stil som mig, dom pressa mig att gå med och skriva under deras avtal, först från 12 000, sen till 6 000, nu 3000, jag bad dem återkomma på måndag, då fråga han, varför inte nu hehe? Haha låter lite oseriöst när man försöker pressa på det sättet... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Agressiva säljare bara, kanske ren provis de kör med så alla vill ha ett sälj i det avslutade samtalet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Att försöka pressa personer att skriva på och godkänna avtal är ju samma metoder som "vanliga" bedragare kör med.
![]() |
Svara |
|
|