Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Microsoft Sharepoint utvecklare sökes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-09, 11:08 #1
afonso afonso är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2011
Nykomling

Standard Microsoft Sharepoint utvecklare sökes

Inledning:
Det ska vara en bokningsfunktion/modul inne i Microsoft Sharepoint med automatisk uppdatering av Accessdatabas.

Specifikation:

Presentation av data i en snygg lösning.

1. Användaren ska se vilket material som finns tillgängligt, där informationen hämtas från databasen. Variabler som ska visas är Namn, kvantitet (kommer finnas olika sorters kvantiteter, t.ex meter, styck etc.)

2. Användaren ska se vilket material som finns uthyrt, hur mycket och hur lång tid det kommer vara uthyrt.

Bokning av material.

3. Ett bokningsformulär ska ingå på samma sida eventuellt en undersida. Där användaren väljer vilket material han vill boka, hur mycket och hur länge (i form av en kalender för att få datumen rätt).

4. Efter användaren fyllt i formuläret skickas en automatisk bokningsbekräftelse till användarens mail samt till en förutbestämd administratör som sköter bokningarna.

5. När bokningen är klar ska en automatisk uppdatering av materialet göras så man ser vilket material som är bokat och vad som är ledigt. (punkt 1 & 2)

En önskning dock vet jag ej om det går att lösa i sharepoint, är att administratören ska kunna ta bort bokningar, lägga till material, tabort material etc.

Det ska hållas så enkelt som möjligt.

Offert och förslag på lösning skickas till min mail [email protected] eller till min inbox här på WN.se

Mvh
afonso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-24, 01:09 #2
Nykomling

Nykomling

Detta jobb är fortfarande aktivt och det är högaktuellt.

Mvh Andrée
afonso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017