FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjenare!
Hoppas någon kan ge mig en knuff i rätt riktning, har även googlat men inte hittat det jag söker. Men det jag är ute efter, i en textarea kunna skriva in t.ex; Kalle Olle Pelle Och sedan på något sätt att få detta omskrivet så det t.ex. blir; "Kalle", "Olle", "Pelle", Har hittat massvis med tutorials hur man kan få en knapp att lägga till text i sin textarea, men detta är inte riktigt det jag söker.. Någon som har tips på hur denna lösning kan se ut? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du kör en javascript funktion och använder replace borde det ju lösa det där.
http://w3schools.com/jsref/jsref_replace.asp exempel: someText = someText.replace(/(\r\n|\n|\r)/gm,'",\r\n"'); Edit: Första tecknet och sista lär du ju få lägga till på strängen separat. Senast redigerad av P3N den 2012-03-05 klockan 12:22 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du använder ett serverspråk, t.ex PHP, kan du fixa till det efter att formuläret postas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
PHP-kod:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
![]() Kod:
<?php if(isset($_POST['names'])) { $nameArray = explode("\r\n", $_POST['names']); foreach($nameArray as $name) { //Kolla om variabeln existerar, annars sätt en ny if(isset($newName)) $newName .= "\""; else $newName = "\""; $newName .= $name; $newName .= "\",\r\n"; } } ?> <form action="" method="post"> <textarea name="names"><?php //Kolla om vi har postat, isåfall skriv ut datan if(isset($newName) && $newName != "") echo htmlentities($newName); ?></textarea> <input type="submit" value="Omvandla" /> </form> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En bättre fråga är varför du vill göra detta? Då kan man ge ett svar som bättre stämmer överens med ditt problem.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack Kekke, fungerade utmärkt!
Citat:
Blir lite jobbigt när man har några hundra rader att göra det på =) |
||
![]() |