FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Funderingar kring hur mycket en enskild firma, typ webbutik eller annat bör lägga i annonsering på google? Minsta kostnad är 10 kronor/dag för att överhuvudtaget ha en annons men den kostnad går snabbt i taket och efter det får man snabbt ett litet varningstecken. Hur mycket bör vara normalt och hur mycket skall man minst räkna med att få lägga för att det ens skall vara lönt att annonsera ett hyfsat känt sökord såsom 'peruker' typ. Några tips eller funderingar från en total novis på SEO? Ha det gott. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ofta kan man mäta med hjälp av adwords/analytics om det du betalar för verkligen konverterar till omsättning.
Typ att nyckelord "surdeg" kostar 1kr och du säljer surdeg i din shop. Det krävs 10 klick för att 1st surdeg skall säljas, dvs kostade det 20kr att marknadsföra surdegen, hur mycket marginal har du på surdegen? Och du får justera din annonsbudget efter det. Har du 50kr marginal så skulle du kanske tycka att de var värt att lägga 10kr för att få en konvertering på nyckelordet surdeg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Som barateau skriver.
Släng aldrig ut pengar utan att analysera. Kolla vilka marginal ni har, hur mycket vill ni som max betala för ett sälj? Hur många besök krävs för att ni ska få en försäljning?(Ofta blir det högre konverteringsgrad för köpt trafik från google) På detta sättet kan ni nu ta fram ett max klickpris ni kan tänka er. Optimera efter det och se till att priset blir mycket lägre och ni kan tjäna bra pengar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|