FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hallå gubbar (och eventuella damer såklart)!
Jag sitter och trycker på en blogg som ligger på en gratisdomän (blogger) inom musikskapande med hjälp av datorn som huvudinstrument. Temat är gratis-alternativ till dyra virtuella instrument för tusentals kronor. Bloggen har i dagsläget: * 1200-1500:- månadsinkomst från Adsense (+ lite smulor från affiliates som kontaktat mig gällande samplingsskivor) * 800-1000 besökare per dag från hela världen, främst USA och andra Engelskspråkiga länder. * Innehåll skrivet på Engelska, främst instrument specifikationer och någon kort personlig input som inledning. Jag gör musik själv och testar det jag erbjuder mina besökare, till skillnad mot konkurenter som det verkar som. * 30+ inlägg - varje nytt inlägg på senare tid har visat en stabil trend på runt 100 nya besökare i statistiken som håller i sig bra. * Rankar sida ett, 3:e plats på huvudordet trots att jag bara erbjuder 30 virtuella alternativ mot konkurenterna som har hundratals. (hög konk) -100+ följare via Bloggers förinstallerade fulplugg anno ´98 (inte varit aktiv länge, tror denna kräver att du är blogger användare?). -300+ Likes på FB (inte varit aktiv länge heller) -Varje post har nu FB like funktion som vissa har flera hundra likes (om någon betydelse) För övrigt är bloggen flertalet år gammal med musikskapande samt intresse för SEO från min sida när länkkataloger fortfarande var teh shit, så att säga. (Submittad till alla kataloger som J. Westergren erbjöd för några år sedan) Nu promotar bloggen sig själv bra och jag skriver kanske ett inlägg 2-4 gånger per år när jag har lite tid att döda. Inga drivkostnader, bara glada besökare som uppskattar vad som erbjuds. Eventuella frågeställningar till installation kan förekomma, trots reader friendly tips per bloggpost. (endel spam från konkurerande sajter som försöker hustla inlänkar via addurl, vilket jag ser som positivt :P) Perfekt för någon som mekar med musik hemma på friden och har lite koll samt intresse för kvalite, alternativt låta den ligga och ha en kunnig skribent som skriver någon gång då och då för en billig slant. Jag har sedan länge lämnat e-världen och kommit ikapp med blöjbyten och slitjobb. Så, min fråga är, Hur värderar jag detta vid eventuell försäljning? Mvh, Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hallå gubbar (och eventuella damer såklart)!
Jag sitter och trycker på en blogg som ligger på en gratisdomän (blogger) inom musikskapande med hjälp av datorn som huvudinstrument. Temat är gratis-alternativ till dyra virtuella instrument för tusentals kronor. Bloggen har i dagsläget: * 1200-1500:- månadsinkomst från Adsense (+ lite smulor från affiliates som kontaktat mig gällande samplingsskivor) * 800-1000 besökare per dag från hela världen, främst USA och andra Engelskspråkiga länder. * Innehåll skrivet på Engelska, främst instrument specifikationer och någon kort personlig input som inledning. Jag gör musik själv och testar det jag erbjuder mina besökare, till skillnad mot konkurenter som det verkar som. * 30+ inlägg - varje nytt inlägg på senare tid har visat en stabil trend på runt 100 nya besökare i statistiken som håller i sig bra. * Rankar sida ett, 3:e plats på huvudordet trots att jag bara erbjuder 30 virtuella alternativ mot konkurenterna som har hundratals. (hög konk) -100+ följare via Bloggers förinstallerade fulplugg anno ´98 (inte varit aktiv länge, tror denna kräver att du är blogger användare?). -300+ Likes på FB (inte varit aktiv länge heller) -Varje post har nu FB like funktion som vissa har flera hundra likes (om någon betydelse) För övrigt är bloggen flertalet år gammal med musikskapande samt intresse för SEO från min sida när länkkataloger fortfarande var teh shit, så att säga. (Submittad till alla kataloger som J. Westergren erbjöd för några år sedan) Nu promotar bloggen sig själv bra och jag skriver kanske ett inlägg 2-4 gånger per år när jag har lite tid att döda. Inga drivkostnader, bara glada besökare som uppskattar vad som erbjuds. Eventuella frågeställningar till installation kan förekomma, trots reader friendly tips per bloggpost. (endel spam från konkurerande sajter som försöker hustla inlänkar via addurl, vilket jag ser som positivt :P) Perfekt för någon som mekar med musik hemma på friden och har lite koll samt intresse för kvalite, alternativt låta den ligga och ha en kunnig skribent som skriver någon gång då och då för en billig slant. Jag har sedan länge lämnat e-världen och kommit ikapp med blöjbyten och slitjobb. Så, min fråga är, Hur värderar jag detta vid eventuell försäljning? oh, det jag säljer är content enbart. resten ingår gratis vid eventuell förflyttning ![]() Mvh, Stefan |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|