FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kör 3x Intel SSD av olika modell och storlek, och aldrig haft några problem. Den äldsta är ca 1,5 år.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag missade att du skrev du hade Intel SSD. Jag har själv haft en Intel SSD och där har inte varit några problem men när jag köpte en 240 Gig OCZ vertex 2 så kom där en hel del problem och det har strulat en hel del men som numera körs stabilt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vissa tidiga OCZ Vertex II hade buggig firmware vilket resulterade i blåskärmar. Det finns uppdateringar hos dem som löser det. Den burken jag har med en sådan i har dock klarat sig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kör med två likadana 240 (eller 250?) Gb SSD fr Intel i min Dell (en i och en som backup via USB) och har haft den ena i snart 30 månader och den andra i drygt 18 månader nu utan minsta tillstymmelse till problem. Datorn går i princip dygnet runt med skrivningar och läsningar. Så förmodligen har du haft OTUR. Men du har väl garantier som ger dig ny disk i alla fall?
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Låter som att det något är galet högre upp i hårdvaran. Vad har du för moderkort? Kör du något dedikerat kontrollerkort? Testa att googla tillsammans med "ssd".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Garantin sumpade jag när jag flyttade för ca ett halvår sedan då jag rensade friskt bland papper och annat som inte borde behövas. Det slår aldrig fel.
Moderkortet är ett Asus P5W DH-Deluxe vilket som sagt är från 2006 nån gång. Hittar inget som tyder på att det är ett känt fel med den varianten. Hur som helst planerar jag att köpa nya delar när Intel släpper Ivy Bridge, hoppas bara att nya disken håller till dess! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Den är inte köpt på nätet då? När man reklamerar hos t.ex. Dustin behövs inget kvitto, bara att logga in och reklamera "på gamla köpet" så att säga..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har tre stycken SSD i tre olika datorer och har aldrig haft några problem.
Däremot så vet jag att var och varannan SSD brukar ha problem med sin firware. Kontrollera även att din dator inte är inställd på att köra defrag automatiskt. Det kan slita ut disken vad jag har hört. Jag minns även att jag gjorde någon inställning i bios som rekommenderades för just SSD och som skulle förhindra en massa problem. Jag har dock inget minne av vad det var jag gjorde. Om du har haft två trasiga diskar på kort tid, så har du antingen extrem otur, eller så är det någonting annat som inte stämmer. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|