FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har idag flyttat en domän från 1.0 och 2.0 och läser på den här sidan: http://migrering.binero.se/forandringar
Men ingenstans framgår om det är någon skillnad på den server man ligger på. Kan jag räkna med att jag ligger på en bättre och snabbare server? Och mindre strul med servern? Den gamla server jag låg på i 1.0 hade väldigt mycket nertid... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du ska garanterat kunna få en bättre och tillförlitligare server nu, främst för att:
1) Du är inte längre beroende av en server, ditt konto finns på flera servrar på ett lastbalanserat kluster och går inte ner om en enskild eller ens några servrar får problem. 2) Du inte kan påverkas av andra användare, du är isolerad genom Cloudlinux, både resurs- och säkerhetsmässigt. 3) Du bör ha avsevärt svårare att slå i några tak vad gäller utrymme och trafik, då du får oerhört mycket mer av detta i 2.0-kontot 4) Dina namnservrar är mycket säkrare genom att du nu ligger på ett globalt Anycast-nät, snarare än ett fåtal lokala. Ovan är förutom andra fördelar såsom möjlighet till Windows och Linux på samma konto, enhetligare modernare kontrollpanel etc. Mer info finns bl.a. här http://migrering.binero.se/ och här http://blogg.binero.se/2011/06/battr...ed-cloudlinux/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kommer att överlag få sämre prestanda på din webbsida och få betydligt svårare att logga in i kundzonen då meddelandet "service unavailable" mötet dig de fem första försöken.
Ned sådant antar jag inte att Binero berättar ![]() På det positiva så får du väl mera utrymme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för svar. Jag är särskilt intresserad av om det är prestanda men hittar inte det svaret någonstans. Varken svaret från Binero eller i länkarna.
JensS: När du säger att prestandan blir sämre. Vad baserar du det på? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sök i forumet så finns det ett tiotal trådar som säger att Binero 2.0 borde hamnat i soptunnan innan dom ens lanserade det.
Lastbalansering... Kluster... Fina ord, men kan dom verkligen hålla vad dom lovar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Går det att säga någonting om hur stor skillnaden är? Jag har massor med domäner som ligger i 1.0 och funderar på om jag skall flytta till 2.0 eller ej. Som bekant har laddtiden betydelse för både användarupplevelse samt ranking i Google
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skulle uppskatta om ni kunde fixa ert fakturasystem.
Det är irriterande att få fakturor på domäner som jag har tagit bort från mitt konto sedan tidigare. Jag har behövt kontakta er support 3 gånger den senaste månaden eftersom ert fakturasystem inte fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Börjar verkligen bli dags på att byta till en annan domänleverantör. Börjar bli ordentligt irriterad nu. Senast redigerad av captaindoe den 2012-02-13 klockan 20:29 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Då hjälper alternativ 2 inte i mitt läge, eftersom ni skickar påminnelser på fakturor på domäner som jag inte ens har kontot.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|