FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej hej
Tror att mitt grafikkort börja gå sönder, jag får upp konstiga typ sprickor på båda skärmarna som är inkopplade och bilden bara försvinner men datorn är fortfarande på. Känns ju som om att det måste vara grafikkortet som börjar ge upp? några andra idéer? Har idag GeForce 8800 GTS 512 (rätt gammalt men den funkar för mina behov ![]() Någon som kan rekommendera ett liknande grafikkort eventuellt bättre som passar in i min burk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Grafikkort eller minnen. För att kolla minnen kör memtest86+.
Hade själv grafikproblem ett tag sedan på mitt 8800 GTX, visade sig vara mina minnen - tur att Corsair har livstidsgaranti. Senast redigerad av jayzee den 2012-02-06 klockan 12:54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gt460 eller nått annat prisvärt.
Men får du artifacts så kan de vara värmeproblem som grafikkortet brottas med. Kolla så fläkten funkar och att kylaren inte har 2kg damm i sig. Ladda ner msi afterburner en moddad verion sv riva tuner och kolla temp och möjligen klocka ner istället om de behövs. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att man alltid skjuter på problem, tack för era svar:P Inget damm som stör, håller datorn rätt ren.
Problemet är väldigt sporadiskt, ibland när jag slår på datorn på morgonen så händer det 3 ggr i rad men när den väl är igång så händer det inget på säkert 10 timmar i sträck då kör jag filmer, musik, bildredigeringsprogram och 100 andra program samtidigt. Det händer alltså allt från 1 minut efter jag slagit på datorn till 10-15 timmar efter... Ljudet fungerar fortfarande efter att bilden försvunnit... Som sagt väldigt ojämnt Har laddat upp bilder: Så här blinkar den till innan bilden försvinner: http://picify.com/?v=crackjej.jpg Så här ser den ut vanligtvis: http://picify.com/?v=img8024.jpg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Påminner om mandelbrotsekvationer! Hoppas det reder ut sig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ingen som sitter på lite mer info om mitt problem? borde jag prova ett annat forum?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag brukar vända mig till sweclockers forum vid datorproblem. Mycket kompetens där.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|