FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skall uppgradera min burk lite, vad tror ni om följande conf?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1457893/skalis Borde gå rätt fort att jobba i paint iaf väll?? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ASRock: Mjaaah... inte bästa moderkortstillverkare på markaden precis, rekommenderar Gigabyte kort.
Corsair: De har mycket problem med sin firmware där en disk kan sluta funka helt sonika och är allmänt ostabila. Satsa på Kingston eller dylikt. Om din målsättning är att jobba i Paint kan jag rekommendera min gamla Pentium 100Mhz ![]() EDIT: Du är medveten om att du bara kommer kunna köra dina minnen i 1866Mhz överklockade? Per default kommer de att köras i 1600Mhz eller rent av 1333Mhz, om du inte har några planer på att överklocka RAM (du får bra mycket mer av att överklocka CPU) rekommenderar jag att du köper mer RAM av det långsammare slaget (du lär inte märka någon som helst skillnad). Senast redigerad av jayzee den 2012-02-05 klockan 08:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för input,
Datorn skall inte överklockas utan bara köras "standard" Har Mest kört Asus mobo tidigare då jag har fått för mig att Gigabyte har varit rackliga kort, Men det kanske har ändrats, (Kom på att det inte alls var ett Asus jag hade valt) Skall kika på Kingston disk ist, vill ju inte ha problem :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
MSI:s moderkort fungerar också bra. Men Asrock är i billigaste laget..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |