Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: May 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: May 2004
|
Skapa nytt faktureringsprogram
Jag håller på att skissar på ett nytt faktureringsprogram. Orsaken är att inga av de jag har testat idag uppfyller helt mina önskemål. Grunden är ett program där man kan hantera både kontakter och produkter för att sen skapa offerter, order, fakturor och kundreskontra. API för att kunna synka mot andra program/webbapplikationer/webshop etc. Kunna hantera både vanlig fakturering och avtalsfakturering. Rapporter och statistik etc. Skissar även på en timredovisningsmodul för att lätt kunna fakturera tid etc.
Det kommer att skapas för Windows och just nu tänker jag använda MS SQL som kan installera både lokalt på klienten eller på en server (Fleranvändare). Eventuellt även en webb-lösning.
Även om jag vet vad jag vill ha så kanske man missar idéer och tankar. Så min fråga är, hur ser ert idealiska faktureringsprogram ut? Vad brukar ni sakna i ert befintliga och vad önskade ni att det fanns?
Skulle det även bli en produkt av det så kommer givetvis alla som bidrar med tankar och idéer få en varsin kopia.
|