Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

IIS 5.0 mailserver

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-31, 08:59 #1
Buliwyf Buliwyf är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2003
Buliwyf Buliwyf är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2003
Hej!

IIS version 5.0 använder jag mig av. Operativ system win 2000 adv.server
Jag har en liten webbserver hemma på min ADSL lina och det fungerar
jättebra. Men jag skulle vilja sätta upp en liten mailserver också. Jag har försökt
få snurr på det men ej lyckats med det hela. Är det ngn som kan ge mig ngt tips?
Har en liten hemsida om vår Cs klan men det vore kul att ha en mailserver också.
Ngn vänlig själ som kan ge mig ngt tips eller så?

Tacksam för alla svar.

mvh Buliwyf
Buliwyf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-31, 09:31 #2
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Mailserver på ADSL är rätt onödigt om du kör Telia / BBB , då dom spärrat smtp-porten, det kommer alltså inte gå att skicka mail utåt.
Detta kan man ansöka om att få öppnat, men om du behöver hjälp att confa en mailserver, så skulle jag nog tro att du inte ens bör försöka ansöka om det, då bl.a Telia är stenhårda, minsta fel i din burk och folk kan relaya så kan dom om dom är tjuriga klippa linan.

Om du ändå känner att du behöver smtp så kontakta leverantören för ytterligare info.

ArgoSoft har annars en trevlig och enkel mailserver, även ritlabs har en, kostar runt 450-500 spänn.

Den kostnaden är väl inga problem antar jag om du kör 2000 Advanced server som kostar runt 25.000:-
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-31, 19:11 #3
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Originally posted by Decibel@Dec 31 2003, 06:31
Mailserver på ADSL är rätt onödigt om du kör Telia / BBB , då dom spärrat smtp-porten, det kommer alltså inte gå att skicka mail utåt.
Detta kan man ansöka om att få öppnat, men om du behöver hjälp att confa en mailserver, så skulle jag nog tro att du inte ens bör försöka ansöka om det, då bl.a Telia är stenhårda, minsta fel i din burk och folk kan relaya så kan dom om dom är tjuriga klippa linan.
Om du använder BBB kan du bara skicka mail genom smtp.bredband.net från din mailserver så funkar det bara fint eftersom man fortfarande kan ta emot mail. Då kommer du dessutom undan den spamblockering som finns mot dynamiska IP.
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017