FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
IIS version 5.0 använder jag mig av. Operativ system win 2000 adv.server Jag har en liten webbserver hemma på min ADSL lina och det fungerar jättebra. Men jag skulle vilja sätta upp en liten mailserver också. Jag har försökt få snurr på det men ej lyckats med det hela. Är det ngn som kan ge mig ngt tips? Har en liten hemsida om vår Cs klan men det vore kul att ha en mailserver också. Ngn vänlig själ som kan ge mig ngt tips eller så? Tacksam för alla svar. mvh Buliwyf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mailserver på ADSL är rätt onödigt om du kör Telia / BBB , då dom spärrat smtp-porten, det kommer alltså inte gå att skicka mail utåt.
Detta kan man ansöka om att få öppnat, men om du behöver hjälp att confa en mailserver, så skulle jag nog tro att du inte ens bör försöka ansöka om det, då bl.a Telia är stenhårda, minsta fel i din burk och folk kan relaya så kan dom om dom är tjuriga klippa linan. Om du ändå känner att du behöver smtp så kontakta leverantören för ytterligare info. ArgoSoft har annars en trevlig och enkel mailserver, även ritlabs har en, kostar runt 450-500 spänn. Den kostnaden är väl inga problem antar jag om du kör 2000 Advanced server som kostar runt 25.000:- ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||