Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Jonathan Sulo bloggar om Premium Registrations Sweden AB och Helo Holdings Ltd

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-22, 19:14 #51
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Swedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Jag kan sammanfatta det såhär:

Det jag menar är att företag som t.ex har endast en kund ofta är företag som satts upp för att personer skall kunna bunkra på sig domäner samtidigt som dem är registrar, eller att dem sätter upp bolag exklusivt för t.ex en snapbacktjänst.

Detta i kombination med andra saker gör att branschen får ett dåligt rykte, och att bolagen sätts upp i skatteparadis gör inte saken bättre.

Sedan är väll detta en definitionsfråga om det är rätt eller fel, jag tycker i vilket fall att det är helt fel att företag går runt registraravtalen med denna "setup".

Som andra säger i denna tråd tycker även jag att registraravtalen skall regleras för att motverka detta.
Gott, då vet jag i allafall vad du ser som problem.

Då är min fråga om du har något belägg för anklagelserna om att det skulle finnas någon annan relation mellan den utländska registranten och den svenska registraren, än rent affärsmässig kund-leverantörsrelation?

Har du någon typ av bevis, något som binder dessa två bolag samman - mer än att du "tror" att det är så?

..något? magkänsla? kaffesump? eller tycker du som JS att .SE ska agera utifrån att slutkunden använder registrarens mx?

Registraravtalet reglerar redan idag registrarer vad gäller lagerhållning.
Och jag har den senaste veckan inte sett något bevis för att det skulle ligga till på det sättet och det har inte framkommit någonting som inte var känt åratal tillbaka.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-22, 20:13 #52
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Gott, då vet jag i allafall vad du ser som problem.

Då är min fråga om du har något belägg för anklagelserna om att det skulle finnas någon annan relation mellan den utländska registranten och den svenska registraren, än rent affärsmässig kund-leverantörsrelation?

Har du någon typ av bevis, något som binder dessa två bolag samman - mer än att du "tror" att det är så?

..något? magkänsla? kaffesump? eller tycker du som JS att .SE ska agera utifrån att slutkunden använder registrarens mx?

Registraravtalet reglerar redan idag registrarer vad gäller lagerhållning.
Och jag har den senaste veckan inte sett något bevis för att det skulle ligga till på det sättet och det har inte framkommit någonting som inte var känt åratal tillbaka.

Man är nog ganska naiv om man inte tror att de har en relation som sträcker sig förbi vad som vanligtvis ses som en affärsrelation. Sen att det inte inte på juridisk väg går att visa är en helt annan sak och det ska de ha cred för.

Ska jag vara helt ärlig kan jag inte ens förstå varför man ska ha ett warehousing-förhållande i avtalet. Är det rimligt att t.ex. en Loopia-anställd måste registrera sin domän hos en konkurrent? Om de nu inte gör detta, hur ska IIS kunna kontrollera detta

Kan du inte fråga Ekstrand varför man har denna punkt i avtalet?
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-22, 20:56 #53
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Citat:
Man är nog ganska naiv om man inte tror att de har en relation som sträcker sig förbi vad som vanligtvis ses som en affärsrelation. Sen att det inte inte på juridisk väg går att visa är en helt annan sak och det ska de ha cred för.

Ska jag vara helt ärlig kan jag inte ens förstå varför man ska ha ett warehousing-förhållande i avtalet. Är det rimligt att t.ex. en Loopia-anställd måste registrera sin domän hos en konkurrent? Om de nu inte gör detta, hur ska IIS kunna kontrollera detta
Har någon berättat för dig att du uttalar dig om saker, du inte vet något om?

Citat:
Kan du inte fråga Ekstrand varför man har denna punkt i avtalet?
Tror nog att du har kontaktuppgifter själv om du vill ha svar på något..
Oläst 2012-01-22, 22:00 #54
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Tycker det är väldigt synd att den här debatten förs i den ton den gör, det är deprimerande att läsa igenom alla 6 sidor i tråden, och hela tiden läsa påhopp och personliga angrepp. Man drar sig helt enkelt för att lägga sig i diskussionen.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-22, 23:37 #55
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Har någon berättat för dig att du uttalar dig om saker, du inte vet något om?
Tur att du finns här och kan tillrättavisa oss mindre vetande då!

Varför tar du personligen illa upp, gång på gång, tråd efter tråd? Bara för att din arbetsgivare har eventuella brister är det knappast en pik till dig.
Oläst 2012-01-23, 00:20 #56
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Citat:
Tur att du finns här och kan tillrättavisa oss mindre vetande då!

Varför tar du personligen illa upp, gång på gång, tråd efter tråd? Bara för att din arbetsgivare har eventuella brister är det knappast en pik till dig.
Tar illa upp personligen? Varför skulle jag göra det? Tror du att jag skriver för att jag tycker att du är stygg mot .SE? - knappast!

Jag försöker informera om hur saker ligger till, något som vissa uppskattar att lära sig av - medan andra föredrar sin egen lilla "verklighet".
Oläst 2012-01-23, 00:27 #57
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Tar illa upp personligen? Varför skulle jag göra det? Tror du att jag skriver för att jag tycker att du är stygg mot .SE? - knappast!

Jag försöker informera om hur saker ligger till, något som vissa uppskattar att lära sig av - medan andra föredrar sin egen lilla "verklighet".
Absolut är du duktig på att informera om saker och ting, Men lite ödmjukhet hade inte skadat.

och jag ber om ursäkt om jag var otrvlig, detta forum är till för att sprida kunskap och hoppas att diskussion blir trevligare fortsättningsvis.

gonatt!
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-23, 00:42 #58
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Du menar alltså att ditt tonläge gentemot .SE är detsamma som innan du tog anställning där, intressant.

Citat:
Det är ju kalas att vi med förvrängd verklighetsuppfattning kan ta del av din kompetens och bildning, fortsätt så!
Oläst 2012-01-23, 07:46 #59
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Absolut är du duktig på att informera om saker och ting, Men lite ödmjukhet hade inte skadat.

och jag ber om ursäkt om jag var otrvlig, detta forum är till för att sprida kunskap och hoppas att diskussion blir trevligare fortsättningsvis.

gonatt!
Ingen orsak, även jag medger att jag varit onödigt bufflig i mina svar..
Oläst 2012-01-23, 07:53 #60
Internet Swedens avatar

Internet Swedens avatar

Citat:
Du menar alltså att ditt tonläge gentemot .SE är detsamma som innan du tog anställning där, intressant.
Blandar vi äpplen och påron nu igen?
Som svar på din fråga har jag flera gånger uttryckt att det jag tidigare kritiserade utifrån som jag ansåg förbättringsbart, har jag sedan 3 års tid möjlighet att uttrycka och påverka internt. Något jag ser som betydligt mer konstruktivt..

Citat:
Det är ju kalas att vi med förvrängd verklighetsuppfattning kan ta del av din kompetens och bildning, fortsätt så!
Vad glad du gör mig Kristoffer, jag som inte trodde att du uppskattade det..
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017