Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på http://howtowritecitations.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-06, 19:32 #11
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Loffy Visa inlägg
Pontus, du sätter fingret på en mycket relevant sak: många universitetslärare och institutioner använder dessa termer, och inte de termer som jag använder på min sida (APA, MLA, Chicago/Turabian), och jag har funderat på hur jag ska tackla detta problem.
APA och MLA är vanliga exempel på harvardsystemet (dvs. att man i den löpande texten anger författarens efternamn och årtalet inom parentes), medan Chicago/Turabian är vanliga exempel på oxfordsystemet (man använder en siffra i den löpande texten och anger källan tex. i en fotnot).
Hur ska jag göra, för att utveckla min sida? Ett sätt är att tydligare ange allt detta användaren, tex. på sidan med formuläret, där man väljer vilket system som man vill använda.
Haha, allt detta var grymt förvirrande när jag pluggade och mycket har inte ändrats sen dess.

Det enklaste kanske vore att i flikarna skriva MLA (Harvard) alternativt:

Kod:
<li><a href="#iDivMLATab" title="Harvard reference style">MLA</a></li>
.

Librissidan jag länkade till visar även skillnad på referensen mellan "Harvard" och "APA", men det kan mycket väll vara så att termiologin skiljer sig och att de syftar på MLA/APA. Igen, förvirrande.

Lite andra grejer:

1. Om du exempelvis fyller i DOI på startsidan och klickar på Enter så laddas sidan om(I chrome) utan något resultat. Det ser dock ut att funka om man klickar på "Cite this". (dock gick jag in på doi.org och kopierade "10.1000/182" för att sedan testa på din sida vilket gav "No results found", dock kan jag mycket väl gjort fel )

1. b I formulären anser jag att du bör köra något i stil med
Kod:
onfocus="this.value=''" onblur="this.value='isbn'"
. Lite irriterande att behöva först markera ett fält för att sedan använda backspace för att ta bort den tidigare texten.

2. Stör mig lite på att den övre menyraden ändras beroende på vilken sida man är på. I Forumet tillkommer knappen "What's New?". När du klickar på den försvinner "Home" och "Style Guides". Min åsikt är att sitewide menyer alltid ska ha samma val på samma plats så att användaren snabbt vet var hen ska klicka utan att behöva läsa alternativen för att nå en specifik del av sajten.

3. Blev lite sugen på att G+'a din sida. Klickade på knappen, cirklade sidan och sedan när jag försökte gå tillbaks kom givetvis "Bekräfta återsändning av formulär"(I Chrome). Detta gäller även när man navigerar runt på sajten. Lite Ajax och magi kan förhindra sådanna felmedelande. Tror fler användare än jag har för vana att använda framåt och bakåtpilarna ibland och det rullar inte bra med POST formulär.
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017