FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Önskar dig all lycka, BREAK A LEG
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är det ett amerikanskt företag så kommer du till 99% behöva skriva på ett NDA som säger att du aldrig får nämna belopp eller att du ens sålt den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Grattis! Nog är det spännande att få bud på sina namn, men utan att känna till namnet eller era diskussioner känns det som om du lämnade cash på bordet
![]() Detta företaget kontaktade dig av en anledning, de vill verkligen ha ditt namn. Tänk efter vad namnet kan vara värt för dem och deras omsättning. Inte ovanligt att låta företaget svettas en vecka eller så, när de börjar bli för bekväma i förhandlingarna. Men som sagt, stort grattis! Tar gärna emot PM med info om/när det går. Känslan är svår att beskriva eller hur ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Behöver jag säga mer än att det slutade i att han inte fick en spänn. Men stort grattis till TS, kul kul! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
gratulerar, hoppas vi kan få del av summa och namnet :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Tror även att dom uppskattar att det gått fort och att det inte drar ut på tiden. Inget är klart utan ett möte kommer ske. När pengarna finns på mitt konto så är det klart ![]() Ja känslan är sjukt skön. Att på riktigt kunna sitta och tänka vad man ska göra för pengarna är det bästa! Jag hitta även en liten lapp på köksbordet där tjejen skrivit upp saker hon vill köpa haha. /Dennis |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
NDA: Non-disclosure agreement
http://en.wikipedia.org/wiki/Non-disclosure_agreement Det där man klickar för när man joinar en closed beta för ett nytt spel som håller på att utvecklas, tex. ;D Man lovar att inte berätta för någon om det man jobbar med/det man har kommit överens om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Snälla, ta inte ut något i förskott bara. Du kommer ramla riktigt hårt ifall affären inte går igenom av någon konstig anledning. Jag har själv gjort samma misstag. Det är nog bättre att vänta med att låta flickvännen skriva den där lappen för hon kan också bli besviken.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Administratör
|
Stanna upp, ta det lugnt, kolla upp varför bolaget är sugna på namnet. Kolla så det inte är en domainscam där dom använder ett etablerat företags namn.
Skicka gärna domänen och budet till nån du litar på här på WN eller liknande. Man se allt som oftast direkt om det är problem. Gör en who-is på avsändarmailen också. Typ @max-factor.cc Lycka till.
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Grattis och lycka till
![]() |
||
![]() |
![]() |