FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Klockrent daniel.
Jag letar också efter samma tjänst. Dvs PaaS (Platform-as-a-service) .. ungefär som shared hosting på ett vanligt webbhotell. Vill inte hålla på med operativsystem osv själv men vill ta del av molnets alla fördelar med skalning och tillgänglighet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Börjar bli lite väl mycket hetsjakt mot herr danilos tycker jag. Ibland undrar man om folk är avundsjuka för att de inte är lika smart som honom
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Snarare den bästa egenreklamen som inte är egenreklam. I övrigt instämmer jag helt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Administratör
|
Numera är det ju dock WN som har första till fjärdeplatsen på de sökorden.
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej igen,
Tack för alla tips, är dock inte ute efter webbhotell alls (utan en mer avancerad miljö), mer som PaaS då som Wojt nämner och det lutar åt Amazon EC2 med linux-instanser (LAMP då) istället då den verkar har vuxit till sig med en bra kontrollpanel och "load balancing" inställningar som verkar vara kanon ![]() Det hade dock varit skönt att slippa ställa in allt detta själv (syftar då på att ställa in linux med apache etc etc.), men vi får se hur det blir.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Thorsell:
Jag tror att citycloud kan vara något för dig. Jag har själv inte provat det men det låter väldigt bra. Finns säkert en del av deras kunder här på forumet som kan ge dig feedback, och vid eventuella frågar kan nog johan1234 hjälpa dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
* Lastbalansering * Hög tillgänglighet * Skalbart lagringsutrymme * Ibland någon form av reverse-proxy som hanterar uppkopplingar (Varnish, Nginx eller liknande) * Servermiljön konfigureras och driftas av någon annan Skillnaden mot virtuella maskiner (VPS:er) är att webbhotell utnyttjar både datorresurser och personalresurser mycket bättre då man lägger sig på applikationslagret istället för på maskinlagret, och låter kunderna dela plats i samma webb- och databasservermiljö. Webbhotell är ju en av de äldsta molnbranscherna. Jag förstår inte av din fråga vad det är du vill ha som inte erbjuds av webbhotellen. Du får gärna klargöra det bättre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sedan kan alla andra molnlösningar skala upp och ner oavsett trafik. Inte att du får e-post från ditt webbhotell att "du förbrukar för mycket resurser, vi var tvungen att stänga ner din sida" ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
Vilka andra tänker du på? Eller menar du att inget webbhotell enkelt kan skala uppåt? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|