FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför går du inte in på Loopia och ändrar DNS? Det är ju där du ska ändra.
Det är inte konstigt att du får felmeddelande hos Egensajt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Glöm inte att se till att mail etc. är konfigurerad i Loopias dns som du vill ha den.
En av anledningarna till att leverantörerna inte förändrar inställningar vid byte av registrar är just att de inte kan veta om du vill göra andra ändringar än enbart registrar. Det är ditt ansvar att se till att förändringar görs, inte leverantörens. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har lagt in MX record, A -> Ip m.m på loopia, men det är just det som inte fungerar. Kollar jag Nameserver hos egensajt så står det deras egen, kollar jag loopias så står det loopias ns1 & ns2.
Jag får skylla på att jag inte kan tänka klart med tanke på sambos små monster som är här och härjar, hehe!.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla på http://whois.loopia.se de namnservrar som står där är de du använder för tillfället. Det låter som att du ej ändrat namnservrar så då är det i loopias kontrollpanel du anger det. Det tar ju dock någon dag innan allt fungerar om du byter namnserver.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
state: active domain: xxx.se holder: annica7009-00001 admin-c: - tech-c: - billing-c: - created: 2011-12-28 modified: 2011-12-28 expires: 2012-12-28 transferred: 2011-12-28 nserver: ns1.egensajt.se nserver: ns2.egensajt.se nserver: ns3.egensajt.se nserver: ns4.egensajt.se dnssec: unsigned delegation status: ok registrar: Loopia AB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Ja, det innebär att du kör våra dns:er och att Loopia är registrar för domänen. Om du byter till Loopias DNS:er gör du det i deras kontrollpanel och sedan sätter du de records du önskar hos Loopia.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tack alla för hjälpen! Nu fungerar allt som det ska. Jag trodde att loopia fixade allt genom att jag bara körde EEP koden så ändrades nameservern hos loopia automatiskt.
Tack Danielos för billig domän och snabb genomföring efter Payson betalningen. Gott Nytt år på er och god fortsättning.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du byter endast registrar på det viset. Loopia kan ju omöjligt veta vilka namnservrar du vill använda osv.
![]() |
Svara |
|
|