FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Xamda:
Det normala inköpspriset hos distributör är exakt samma som du ser på AppleStore.se. Är man utbildad och certiferad och säljer för en kvarts miljon i kvartalet har du 4% rabatt. Nästa steg är 8%. (Om minnet inte sviker är det dessa siffror det handlar om..) Media Markt sålde sina paddor för ett par hundringar under inköpspris. Det är möjligt de lyckats förhandla ner priset men Apple brukar ju inte vara kända för att pruta. Det är ganska normalt att Mediamarkt och Elgiganten använder lockvaror (de köper in några st och förlustsäljer dessa) för att få folk till sina butiker. Notera att det alltid står "så länge lagret räcker" och ärligt talat har jag nog aldrig träffat någon som lyckats få tag i en kraftigt rabatterad Apple-produkt hos MediaMarkt. Någon annan som känner nån? Senast redigerad av KristianE den 2011-12-29 klockan 19:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Macbook Pro:s är rejält rabatterade på MM KristanE. Tyvärr behöver jag ingen ny dator.. :/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har ju haft en radio/TV butik för hemskt länge sen och det var mer regel än undantag att man skulle sälja vissa lockvaror med förlust om man annonserade "rätt".
T.ex köpa in och annonsera ut 30 väldigt billiga basic videoapparater som man satte ner till under inköpspris, alldeles bredvid den billiga stod det givetvis lika många dyrare kanonbra hifivideos, med 6 huvuden och jättebra marginal på, som kunden skulle övertalas att köpa i stället! Mina kunder köpte ju mest dom billigaste ändå tyvärr! ![]() Antar att det är samma sak idag fast ännu värre! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Citat:
Tidigare har i alla fall MM Göteborg/Högsbo reat ut gamla modeller som om de vore nya. Nu var det ett tag sen MBP byttes ut men ni ska passa er noga för MM vid modellskiften. Kontrollera artikelnumret noga på Apple-lådan innan ni betalar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
I Uppsala säljer de dom nya billigt och de utgående modellerna billigare. Macbooks tar dom 7000 inkl. moms för. Nya MBP 8900.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ju inte bara Apple-produkter som säljs på det viset utan det är väl ganska typiskt numera. Man kör ett begränsat antal exemplar till underpris för att locka kunderna till sig. Är den slut kanske de köper något annat eller en likvärdig produkt. Själv tycker jag det är ganska tröttsamt med dessa företag som ändå alltid har "reor".
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Citat:
så är hemelektronikkedjorna de första som tappar... |
||
![]() |
![]() |