FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag gör en del resor med mitt företag, inköpsresor. Jag har ett AB.
Jag har även en dotter som jag skulle behöva ta med eftersom jag helt enkelt inte har någon som kan passa henne så lång tid, det är ett jävla gissel. Så kan jag dra av hennes biljett också eftersom det är en förutsättning för att jag själv ska åka, och åker inte jag får jag inte mina produkter? Moment 22. Det är ju ingen resa till Mallorca direkt som skulle uppfattas som en direkt semesterresa och jag kommer ju ha tydliga bevis att jag har jobbat på plats, eftersom det är vad jag ska göra. Så, vad tror ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Eget AB och närmast famil, ska inte vara några problem.
Bara att redovisa att hon hjälper till på inköpsresorna, och att det är en mässa eller dylikt vid den tidpunkten så är det svårt att motbevisa. Iaf har inte vår revisor brytt sig. Vill du vara på säkra sidan så gör hon delägare/anställd så är hon berättigad att följa med hursomhelst! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hon är knappt 4 år, men ingen känner min målgrupp så bra som hon!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skatteverket sa nej!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ok. Då kan det finnas en lösning: Använd din dotter i reklamsyfte och ta med henne i den egenskapen. Sen får man se om revisorn klagar eller om SKV har åsikter vid ev. revision.
Bar att komma ihåg: Man ska inte säga allt till Skatteverket men man ska heller inte ljuga vilket betyder att man inte ska ge SKV information som de inte frågar efter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med föregående. Ljug aldrig, men berätta heller aldrig mer än du behöver. Skatteverket handskas med en hel del oseriösa företagare och tyvärr drabbar det resten av oss som är seriösa.
Se till att hon hjälper företaget på något sätt genom att följa med, eventuellt i reklamsyfte som föreslogs i föregående inlägg. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|